Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
SÍMBOLS FRANQUISTES
“Lo feixisme no es consulta” present a l'acte de promoció turística de Tortosa a Barcelona

Reparteixen una postal del monument franquista del riu: un “recuerdo de Tortosa” amb l'explicació de tots els elements que conformen l'obra i que defineixen el seu caràcter indefugiblement feixista.

19/03/2016 Drets i Llibertats

La Comissió per la retirada dels símbols franquistes de Tortosa, en col·laboració amb Jóvens de l'Ebre,  ha fet avui una acció reivindicativa al Born Centre de Cultura i Memòria de Barcelona, coincidint  amb l'acció promocional organitzada per l'Ajuntament de Tortosa amb l'objectiu de donar a conèixer els principals actius turístics i culturals tortosins i ebrencs.

Concretament, han repartit entre els assistents una postal del monument franquista del riu: un “recuerdo de Tortosa” amb l'explicació de tots els elements que conformen l'obra i que defineixen el seu caràcter indefugiblement feixista. A la part del darrera de la postal, la Comissió es pregunta com és que l'Ajuntament no ha portat fins al Born el monument franquista més gran de Catalunya tenint en compte que hi ha anat a promocionar els principals actius turístics de la ciutat. “No serà que el considera una vergonya monumental?”.

Membres de Jóvens de l'Ebre han desplegat també una pancarta amb el missatge “lo feixisme no es consulta”, coincidint amb l'arribada de l'alcalde de la ciutat, Ferran Bel, que s'ha mostrat manifestament molest per l'acció reivindicativa.

Aquesta acció s'emmarca en la campanya que està duent a terme la Comissió per la retirada dels símbols franquistes de Tortosa amb l'objectiu que es retiri la convocatòria d'una consulta ciutadana sobre el futur del monument i que, per tant, legitima la possibilitat que el monument franquista més gran de Catalunya segueixi d'empeus al bell mig del riu Ebre al seu pas per Tortosa. Segons la Comissió, la simple convocatòria de la consulta suposa un despropòsit immens i una manca de respecte absoluta cap a la memòria històrica i la dignitat democràtica.

“Quaranta anys després de la fi de la dictadura encara no s'han fet els deures i ara l'Ajuntament obre les portes a la permanència del feixisme a l'espai públic de la nostra ciutat tot disfressant-ho de foment de la participació ciutadana”, afirmen. És per això que avui, han volgut fer una nova acció de pedagogia sobre tot el que representa un monument de clara exaltació del franquisme, dedicat “al Caudillo de la cruzada y de los veinticinco años de paz“.

Des de la Comissió, han volgut agrair també la col·laboració de Jóvens de l'Ebre, una organització que sempre s'ha mantingut al peu del canó en totes les lluites populars del territori. “És molt important que també els jóvens, que no van viure la dictatura, es comprometin amb la defensa de la memòria històrica i vegin el monument com una vergonya que no podem seguir permetent”, assenyalen.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  2. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  3. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  4. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  5. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  6. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  7. Estat Català publica les biografies de 120 participants en els Fets de Prats de Molló
  8. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
  9. La CUP exigeix responsabilitats per l'incendi a l'Albera i reclama el tancament de la base militar de Sant Climent Sescebes
  10. Arxivada la investigació per la crema d’una bandera espanyola a l’escenari de les festes de Sant Narcís
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid