Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
El Teatre del Mar del Molinar, ple en l'homenatge a Aurora Picornell

Les roges del Molinar, més vives que mai

08/01/2016 Història
Unes 200 persones van assistir a l'homenatge a Aurora Picornell i les roges del Molinar, militants comunistes assassinades pel feixisme el 1937. L'acte ha estat organitzat per la plataforma Es Molinar en Moviment i s'ha dut a terme al Teatre del Mar, al Molinar. Després de dos anys sense fer-se, torna aquest popular homenatge que pretén recuperar la memòria d'aquestes dones molineres i posar en valor lluites actuals de Mallorca.

L'acte ha començat amb un fragment de 'Només quan plou', una obra teatral sobre la vida d'Aurora Picornell que s'estrenarà el proper mes de febrer. La interpretació ha anat a càrrec de les actrius Aina de Cos i Carme Serna amb la col·laboració de Salvador Oliva. Després l'historiador David Ginard ha fet una aproximació històrica, explicant la vida d'Aurora i les roges i reivindicant que 'mai serà suficient tot el que es faci per recordar la vida d'aquestes dones'. A continuació, l'activista i regidora d'Alternativa per Pollença, Marina Llobera, ha pronunciat un parlament animant a 'seguir estirant el fil roig d'Aurora i les seves companyes'. Finalment, el cantautor del Penedès Cesk Freixas ha conclòs l'acte amb un emotiu concert.

Valora
Rànquings
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid