Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Model de ciutat
La CUP Capgirem Barcelona vol un canvi de model total del MWC

Davant les valoracions triomfalistes dels "discursos oficials en tots els àmbits", la formació  ha fet una valoració sobre l’impacte econòmic real del MWC a banda d’aspectes com la pèssima qualitat de l’ocupació que genera i la promoció dels valors patriarcals.

05/03/2015 Drets i Llibertats

La CUP Capgirem Barcelona considera que cal començar a abandonar el model dels grans esdeveniments per centrar-se en un model de ciutat que prioritzi les necessitats socials de les veïnes, una estratègia econòmica basada en el repartiment del treball i la riquesa i una societat igualitària que combati els valors patriarcals.

La formació també remarca en un comunicat que aquest congrés mostra la cara més amable de la indústria del mòbil, però oculta la procedència i les condicions en les quals les grans companyies de telefonia mòbil aconsegueixen la matèria primera (el coltan del Congo) per a la fabricació dels seus productes. "La indústria global de la telefonia mòbil mou el 2% del PIB mundial. L’espoli en l’extracció de minerals al Congo o els suïcidis a les factories xineses són l’altra cara d’un negoci global milionari i no volem una ciutat còmplice d'aquests injustícies", afegeix.

Situa el MWC com a part de l’estratègia neoliberal que està seguint l’Ajuntament de Barcelona, amb l’atracció de capitals estrangers que inverteixin a Barcelona i que, pretesament, vol generar riquesa i ocupació. Però aquestes riquesa i ocupació estan basades en la reducció d’impostos i barreres al gran negoci empresarial, sense tenir en compte les mans en què es concentra aquesta riquesa ni la qualitat dels llocs de treball creats.

Per a la CUP, l’organització del Mobile World Congress no és l’únic exemple d’aquesta estratègia. També en formen part les múltiples operacions urbanístiques orientades a atraure inversions internacionals, especialment aquelles que segueixen alimentant la “bombolla turística” (Marina de luxe del Port Vell, Pla Paral·lel, etc.)

Així, segons la formació, la “Marca Barcelona” cada cop apareix més lligada a esdeveniments i serveis “d’excel·lència”, a una ciutat “atractiva” per als grans inversos, “competitiva” en l’àmbit internacional, com si es tractés d’una empresa privada. Barcelona tendeix a una ciutat-aparador on l’espai i els serveis públics estan en venda per al millor postor, i on els diners públics es transfereixen descaradament al benefici privat.

Ena la nota de premsa, la CUP Capgirem Barcelona ha denunciat també que hi han hagur Empreses de la Fira de Barcelona que han acomiadat treballadors i treballadores per indicació dels Mossos d’Esquadra i "alguns afectats denuncien que es tracta d’un càstig per raons polítiques i ideològiques".

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid