Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
CUP GIRONA
La CUP denuncia pressions perquè no publiqui la informació de la comissió d’aigües de Girona

Segons informa la candidatura independentista l’alcalde Carles Puigdemont ha advertit que apartarà la CUP de la comissió si publica les actes de les sessions. La formació convoca una assemblea oberta per exposar els darrers fets i decidir els propers passos

18/02/2015 Política
Dilluns passat es va celebrar una reunió dels grup municipals de l’Ajuntament de Girona per decidir el futur de la comissió de control d’AGISSA, ja que després de les filtracions dels darrers dies alguns grups municipals havien proposat de dissoldre-la o replantejar-la. Fruit del debat, finalment es va acordar continuar amb el format actual, amb la participació de tots els grups municipals i un calendari de compareixences de persones vinculades amb la gestió de l’aigua a la ciutat.

En el curs de la reunió, la CUP va proposar mecanismes de transparència, per tal d’evitar noves polèmiques amb les filtracions i garantir l’accés a la informació al conjunt de la ciutadania gironina, que van ser rebutjats per l’equip de govern i la majoria de grups municipals. Aquestes mesures eren la retransmissió de les sessions i les compareixences per streaming, com es fa amb les comissions d’investigació del Parlament de Catalunya, i la publicació de les actes de les sessions per part del mateix ajuntament.

Igualment, en la reunió l’alcalde va advertir la CUP que si feia públiques les actes de les comissions seria apartada de la comissió. La formació ha denunciat aquestes pressions com “un xantatge intolerable per guardar silenci”, i ha criticat durament “l’opacitat i manca de transparència” amb què es pretén gestionar aquesta comissió de control. La previsió de l’equip de govern i la resta de grups municipals, a diferència del que plantejava la CUP, és que un cop finalitzades les compareixences es publiquin unes conclusions genèriques de la comissió, sense que les actes de les sessions arribin mai a veure la llum.

Davant d’aquesta situació, la CUP ha organitzat una assemblea oberta per al proper dilluns 23 de febrer a les 19.30h al centre cívic del Barri Vell, en què exposaran els darrers fets i se sotmetran a debat els propers passos que ha de fer la CUP, “per tal de garantir la màxima transparència i que s’arribi fins al final a l’hora d’esclarir els punts foscos que ara mateix planen sobre la gestió de l’aigua”.

Valora
Rànquings
  1. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  2. "La Flama" dedica la seva biblioteca a Joan Rocamora, referent de compromís, cultura i llibertat
  3. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  4. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  5. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  6. Quan la política deixa de pensar el país
  7. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  8. La família de Blanca Serra manté la batalla judicial per identificar els responsables de les tortures a Via Laietana
  9. Quan la pluja no pot apagar el foc
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid