Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Set anarquistes
04/01/2015 Hemeroteca

Diu un parent meu que el què més li emprenya dels anarquistes és que quasi sempre tenen raó. A mi em passa una cosa semblant. Mira que els trobo pesats, tot el dia tornant a la revolució del 36 i a les rutes maquis, i que m’emprenyo cada cop que tracten amb molta més beligerància el nacionalisme català que l’espanyol. I mira que moltes de les seves campanyes i accions les trobo inútils o fins i tot contraproduents, i que massa sovint les seves actituds i iniciatives em semblen sectàries i d’autoconsum  (tot i que d’això, ben mirat, no en tenen l’excusiva…). Però, noi, no ho puc evitar, m’agrada la radicalitat amb què defensen dos conceptes que entenen –i entenc- inseparables: llibertat i justícia social. Per això estic convençut que sigui el què sigui què hagin fet o pretès fer (si és que han fet o pretès fer res) els set anarquistes detinguts a mitjans de desembre, em semblarà ben poca cosa al costat de les injustícies i opressions que pretenien combatre.

El pitjor del cas, però, és que hores d’ara encara ni tant sols sabem perquè coi són a la presó -a Soto del Real, prop de Madrid- aquestes set persones entre les quals hi ha dues noies vinculades a Manresa, una perquè hi vivia des de feia poc i l’altra perquè hi ha nascut i viscut la major part de la seva vida. No sabem de què se les acusa, més enllà de l’etiqueta genèrica i tramposa de “terroriosme anarquista”. No sabem quins delictes se suposa que han fet o pretenien fer i, el què és pitjor, tampoc ho saben elles, ni el seus advocats, ni les seves famílies. I no ho sabem perquè els Mossos d’Esquadra i la Conselleria d’Interior, que és qui va iniciar la operació i qui la manté oberta, es nega obstinadament a aixecar el secret de sumari. L’arbitrarietat amb què se’ls ha arrestat i aplicat l’anomenada legislació antiterrorista -expressament pensada per permetre la vulneració dels drets dels detinguts- i la desproporció evident entre les acusacions (desconegudes) i les mesures preventives (presó incondicional) no ens deixen altre remei que arribar a la conclusió que darrera de tot plegat hi ha la mal dissimulada voluntat del poder judicial i polític d’atemorir-nos, de  deixar clar qui mana, de tornar-nos a recordar qui deté el monopoli de la violència. En aquest sentit, fonts policials ja van insinuar que l’objectiu de l’operació Pandora (així en diuen) podria ser preventiu. I és cert, però no tant per prevenir accions concretes que suposadament estiguessin preparant els detinguts o el seu cercle polític i personal més proper, sinó en un sentit molt més ampli i general, amb la intenció d’espantar i paralitzar  a tots aquells col.lectius, sectors i persones disposats a plantar cara al desastre social que estem vivint. I és per això que la solidaritat amb aquests set anarquistes no és tampoc unidireccional. Més que solidaritat és, de fet, autodefensa.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  9. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid