Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
SINDICAL
La CGT reclama que els treballadors exposats a l’amiant es puguin jubilar anticipadament

El 6 de novembre de 2014 la Confederació General del Treball (CGT) interposarà la sol·licitud davant del “Ministerio de Empleo y Seguridad Social”

03/11/2014 Laboral

El proper 6 de novembre de 2014 la Confederació General del Treball (CGT) Confederal de l’Estat espanyol, a proposta de la plenària de sindicats de la CGT de Catalunya, interposarà davant del “Ministerio de Empleo y Seguridad Social” la sol·licitud de que els i les treballadores que hagin estat exposades a l’amiant siguin reconeguts com un col·lectiu d’activitats “penoses, tòxiques, perilloses i insalubres”, i puguin jubilar-se anticipadament amb coeficients reductors especials, podent accedir a la pensió amb menor edat que la resta de treballadors/es.


Milers de treballadors/es de Catalunya han estat exposats laboralment a l’amiant, en pràcticament tots els sectors productius, però especialment en la construcció, l’automoció i ferroviaris, entre d’altres. L’amiant és una substància altament cancerígena, que causa en períodes de 10 a 40 anys greus i letals patologies, com l’asbestosis, el càncer de pulmó o el mesotelioma. A l’Estat espanyol (principal productor d’asbest europeu als anys 1980) es calcula que ha estat la causa de 40.000 defuncions en les darreres dècades, deixant darrera seu un rastre de patiment, dolor i mort entre la classe treballadora.


Les dades oficials de la Organització Mundial de la Salut (OMS) calculen que a la propera dècada més d’un milió de treballadors/es moriran al món a causa de l’exposició laboral a l’amiant, i les fredes i terribles xifres auguren 40.000 morts només a l’Estat espanyol en els propers 20 anys. I per tant des de la CGT de Catalunya reclamen al “Ministerio de Empleo y Seguridad Social”, a l’empara del procediment establert al Real Decret 1698/2011, que els i les treballadores exposades a l’amiant tinguin un accés privilegiat a la jubilació, podent accedir a la pensió abans i amb pensions més altes, amb coeficients reductors especials. El resultat seria una jubilació equiparable a la que actualment compten els miners o els estibadors portuaris.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. 90a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  7. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. El professorat rebutja massivament l’acord educatiu i reforça les vagues del 16 al 20 de març
  10. Mallorca cantarà La Balanguera de manera simultània el 29 de maig en una gran convocatòria popular
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid