Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Transport públic
STOP PUJADES es torna a mobilitzar i reclama la baixada de tarifes pel 1r de gener
07/10/2014 Drets i Llibertats
La Plataforma STOP PUJADESconvoca una mobilització demà  a les 19:30h a l'estació de Fontana (L3), per exigir a l'ATM, la reducció de tarifes de transport públic per Nadal.

Aquesta reivindicació va treure al carrer milers de persones durant 18 setmanes consecutives. A més a més, ha rebut el suport de més d'un centenar d'entitats, ha estat recolzada en mocions de més de 30 ajuntaments i, fins i tot, el Ple del Parlament de Catalunya s'hi ha pronunciat a favor per unanimitat.

Aquest darrer any, les tarifes de transport més utilitzades van pujar entre un 5 i un 8% respecte l'any anterior, acumulant un augment d'un 71% des de fa deu anys. Tot això succeeix mentre es va reduint el poder adquisitiu de les famílies, a causa de l'atur i la precarietat laboral. Cal recordar que el transport públic és una necessitat bàsica per moure's, anar a treballar, estudiar o buscar feina i encarir-lo significa restringir-ne l'accés.

No obstant, l'ATM, amb el Conseller Santi Vila al capdavant, utilitza uns criteris financers (i antisocials) a l'hora d'establir les tarifes. Mentrestant el consorci acumula un deute de 540 Milions d'euros, causat per una pèssima gestió dels recursos, sous astronòmics dels alts càrrecs gestors, obres faraòniques de nul rendiment i el pagament d'un deute i uns interessos il·legítims que cal deixar de pagar.

Enmig d'aquest context, la Plataforma STOP PUJADES també demana informació pública, transparència i debat social sobre el projecte de la T-Mobilitat, un projecte que camina en la mateixa direcció del malbaratament de recursos i l'augment del cost del transport. En aquest sentit, es publica un primer document d'anàlisi, dubtes i ombres (adjunt), a través de la Mesa Popular del Transport Públic.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  3. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  4. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  5. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  6. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  7. Tornen a destrossar el monument a la Sardana de Montjuïc, un símbol de la cultura catalana
  8. El Camp Nou s’omple d’estelades en resposta a l’agressió policial d’Elx
  9. Madò Farta convoca una cadena «a la fresca» contra la turistificació a Palma
  10. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid