Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
CENSURA
El PP intenta prohibir "L’estaca" a Badalona

El dissabte passat el dirigent del PP Alberto Fernández Saltiveri va intentar prohibir la cançó L’estaca de Lluis Llach

27/10/2014 Drets i Llibertats

A totes les edicions del Festival de curtmetratges Filmets de Badalona sona L’estaca quan s’entrega el premi al curtmetratge en català però el dissabte passat el dirigent del PP (i gerent Badalona Comunicació) Alberto Fernández Saltiveri va intentar prohibir la cançó.

Durant l’entrega de premis, Martí Serra, saxofonista de la Filmets Band, va dirigir-se al públic present per dir: "Aquest matí ha passat una cosa molt greu. Ha vingut un senyor i, per increïble que sembli, ha dit que manava molt, que manava molt més que l’Agustí [Argelich, director del festival] i que L'estaca no es tocava ... A aquesta persona i a qui sigui que representa, hem de dir-li que les coses ja no funcionen així". Tot seguit Serra va tocar L’estaca amb el saxofon i el públic la va cantar. Un cop van acabar de cantar una part del públic va cridar “independència”.

Aquest intent de censura ha provocat la reacció de diverses organitzacions i entitats com per exemple Òmnium Cultural que ha demanat la dimissió del gerent de Badalona Comunicació Alberto Fernández Saltiveri o la CUP Badalona que ha fet un cartell on es veu una imatge de l’alcalde de Badalona (PP) Xavier García Albiol amb el text “Segur que tomba, tomba, tomba #foraalbiol”.

Valora
Rànquings
  1. El SEPC convoca una vaga estudiantil el 26 de maig en defensa de l’educació pública
  2. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  3. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. Illa assetja Bad Bunny a la Sagrada Família
  6. Parla Joel Marc Romero
  7. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  8. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  9. Denuncien l’amenaça de desnonament de deu famílies vulnerables al barri de Navas de Barcelona
  10. La Plataforma 0-3 Catalunya convoca una nova vaga el 20 de maig per denunciar l’abandonament de les escoles bressol
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid