Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
catalanofòbia
Censura a la llengua a IB3-Ràdio

La catalanofòbia lingüística arriba a nivells surrealistes a l’ens autonòmic, oferint la roda de premsa d’Artur Mas doblada al castellà.

01/08/2014 Comunicació
Una passa més dins la fixació anticatalana que marca l’agenda del Partit Popular. En aquest cas es tracta de la roda de premsa que va convocar Artur Mas en relació al cas Pujol. L’ens radiofònic públic de les Illes Balears, durant el programa “El Faristol d’estiu” va connectar en directe amb el canal 24 hores de TVE a l’hora de transmetre la intervenció del President de la Generalitat, obviant per complet la possibilitat de fer el seguiment en català a través dels canals autonòmics del Principat.

Davant aquest fet, el nou director de la cadena, Eduardo de la Fuente, ha declinat fer cap mena de declaració i tan sols s’ha limitat a dir que el mitjà “ofereix notícies”, no “les protagonitza”. En aquest sentit, el màxim responsable de la ràdio autonòmica no va voler explicar les raons per les quals s’havia optat per connectar amb TVE o si s’havia tractat d’un error.

Explicacions

Des de l’oposició han mostrat la seva indignació i preocupació per aquest nou menyspreu cap al català i han exigit explicacions i responsabilitats. El diputat de MÉS, Biel Barceló ha lamentat “error inexplicable” i ha advertit de les connexions de Eduardo de la Fuente amb l’entitat ultradretana “Círculo Balear” i la política lingüistica hostil a la nostra llengua que marca dit grupuscle al govern de José Ramón Bauzá. També des de files socialistes i el PI han criticat aquest fet. Així mateix, des de les xarxes socials els retrets tampoc s’han fet esperar.

Valora
Rànquings
  1. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  2. Barcelona serà el punt de partida de la flotilla internacional que vol trencar el bloqueig de Gaza
  3. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  4. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
  5. L’Ajuntament de Santa Susanna continua abocant aigües freàtiques il·legalment al mar
  6. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  7. Lleida acollirà una gran manifestació el 5 d’octubre contra les agressions al territori i en defensa de la vida rural
  8. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  9. Nous terratrèmols a la costa del Sénia en ple segellat de la Plataforma Castor
  10. TV3, instrument d’alienació lingüística i nacional?
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid