Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mitjans de comunicació
Atemptat a la llengua en el nou llibre d'estil d'IB3

En salat i castellanismes

18/07/2014 Comunicació
El nou manual d'estil d'IB3 que ha elaborat el nou equip de lingüistes de l'Ens i que coordina Maria Antònia Lladó empra l'article salat, segons informadBalears

El dossier de 31 pàgines i que inclou el logotip de l'Institut d'Estudis Baleàrics està escrit tot en aquest registre informal i amb construccions sintàctiques en castellà. Per exemple, “en no ser que” hauria de ser “llevat que”, com es pot veure a la imatge.

Entre les paraules que el manual assegura que a partir d'ara no podran emprar els periodistes, els que l'han pogut en destaquen els canvis de 'cap de setmana' per 'final de setmana'; 'desenvolupament' per 'desenrotllament', 'part forana' per 'foravila'.

Entre d'altres, també es recorda als redactors que l'article literari s'ha d'emprar en els noms dels equips de futbol, norma que ja coneixien els periodistes i que ja estaven utilitzant, com per exemple, emprar 'gat' i no 'borratxo' i 'nigul' i no 'núvol'.

Des del Comitè d'Empresa de CBM per als serveis informatius d'IB3 ràdio i televisió asseguren que “la coordinadora lingüística ens comentà que el salat només s'utilitzaria a les notícies i ara ens ho trobem al dossier. Això és molt desconcertant i un caos. Volen trepitjar la nostra dignitat professional”.

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. La maldat com a bandera
  5. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  6. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  7. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  8. Els sindicats d’educació presenten un ultimàtum al Departament i anuncien noves jornades de lluita
  9. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  10. 25 anys sense l'Antoní Massaguer
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid