Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Malgrat tot, lluitar la vida ens fa somriure
02/04/2014 Jordi Martí Font

Per Jordi Martí Font, membre de la CGT, de l'Ateneu Llibertari Alomà, del Col·lectiu Independentista del Priorat i de la CUP de Tarragona

No acostumo a escriure sobre la gent que conec i menys si aquesta gent és amb qui treballo. Avui, però, parlaré de tres dones que conec des de fa tres anys i que es mereixen tot el meu respecte i suport. Perquè m'ha tocat treballar amb elles i alhora intentar que creixin com a persones tant com sigui possible, que es facin dones completes i que arribin a no dependre de ningú, que siguin autònomes i lliures alhora que entenguin on són, el món que els envolta i decideixin ser com els vingui de gust ser, ser qui vulguin ser.

Avui, en arribar a l'institut, la T. estava trista i l'he saludat. Es trobava malament, m'ha dit. Ha marxat cap a casa. Els del banc els desnonen i no tenen a on anar... He pujat cap a dalt i he trobat la F. que em buscava per dir-me que no li dóna les notes a son pare perquè li pegarà i nosaltres no podrem fer res perquè ella ja haurà rebut... I a classe no hi havia la L., que no ve perquè ha de "cuidar" a son pare i germà ara que sa germana ha marxat de casa, un any després de la mort de sa mare. En un món de merda, fastigosament masclista, aquestes tres dones, petites com són, no abandonen i confien que no sempre tot serà així.

Ens hi posem i intentem solucionar tot el que podem sense perdre la compostura, dialogant i deixant clar que fins i tot quan tot es fa fosc els somriures que surten de les cares de les més colpejades, de les més oblidades, ens recompensen més que qualsevol altra cosa. I no perdem la compostura ni quan els aprenents de feixistes omplen el meu bloc de mentides i insults perquè fa uns dies vaig gosar anomenar els racistes amb totes les lletres del nom que no és adjectiu. Perquè per molt que algunes s'entestin a fer veure que sempre estem enfadats s'equivoquen completament i la T., la F i la L. bé valen que hi siguem i no deixem de somriure.
Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  6. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  7. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  8. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  9. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  10. Carrers plens i creix la crítica als sindicats majoritaris
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid