Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
MEMÒRIA HISTÒRICA
Jornada commemorativa a l’entorn de l’exili republicà

Demà dissabte 26 d'abril al Museu de l'Exili de la Jonquera es farà una jornada commemorativa de l’exili republicà i la seva significació enguany que es compleix el  75è aniversari de la retirada republicana.

25/04/2014 Memòria històrica

El proper dissabte 26 d'abril es farà una jornada commemorativa, que alhora serà de divulgació històrica, sobre l’exili republicà i la seva significació enguany que es compleix el  75è aniversari d’aquest important esdeveniment històric. En concret, es proposa que el Museu Memorial de l’Exili aculli un seguit de conferències durant un matí al voltant de diversos aspectes de l’exili. Així mateix, s’oferirà una visita guiada del museu a tots els assistents i per la tarda es farà una visita a un lloc de memòria emblemàtic com és el camp de Ribesaltes.

Programa de la jornada al MUME:

10-10:30h: Parlaments institucionals. Projecció audiovisual: fragments testimonials de l'exili (entrevistes recollides al Banc de Dades Audiovisual del Memorial Democràtic).

Conferències:

10:30h: “L’exili republicà i la seva significació històrica”, a càrrec d’Enric Pujol, historiador (UAB).

11h: “L’acollida dels republicans a França i els camps de concentració”, a càrrec de Felip Solé, documentalista.

11:30h: descans

12h: “La Generalitat republicana a l’exili” a càrrec de Mercè Morales, historiadora.

12:30h: “La cultura catalana a l'exili. L'exemple de Pau Casals”, a càrrec de Josep M. Figueres, professor de periodisme (UAB).

13h – 14h Visita guiada al Museu Memorial de l’Exili

Dinar

15:30 h – 17:30h Visita guiada al Camp de Ribesaltes amb la participació del testimoni Antoine de la Fuente.

 

-Inscripció gratuïta

-Places limitades

-Servei gratuït d'autobús (Barcelona-Girona- MUME,La Jonquera-Ribesaltes-Barcelona)

-Per a l'inscripció a les conferències, visites guiades i servei d'autobús, contactar amb:  memorialdemocratic@gencat.cat o al Telèfon 93 63 47 370.

Més informació a: www.memorialdemocratic.gencat.cat

Organitza:

Memorial Democràtic

MUME

Col·labora:

Revista Sàpiens

Mémorial del Camp de Rivesaltes

Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  5. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  6. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  7. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  8. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  9. Carrers plens i creix la crítica als sindicats majoritaris
  10. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid