Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
LLUITA INSTITUCIONAL
La CUP presenta els eixos d’acció per al primer semestre del 2014

La formació fa una crida a participar en els grups de treball oberts que es crearan per dinamitzar les diferents campanyes

05/02/2014 Política
La CUP de Girona ha presentat, aquest matí, els quatre eixos d’acció que centraran l’activitat de la formació durant el primer semestre del 2014. Es tracta d’una aposta de la formació per la transparència, la planificació i la participació, amb l’objectiu de “guanyar efectivitat política i facilitar la col·laboració i implicació de més gent en el projecte de la CUP”. El republicanisme, la participació ciutadana, la gestió de residus, i el model econòmic seran les quatre temàtiques escollides per la CUP, que paral·lelament i de forma coordinada continuarà implicant-se en les diferents iniciatives socials i moviments populars que conviuen a la ciutat.

A través d’aquests eixos de treball limitats temporalment, doncs, la CUP enceta una nova forma de funcionament, que busca una major interacció amb la ciutat i la inclusió de persones i entitats en l’activitat de l’organització. Per això, amb la finalitat expressa de dinamitzar les quatre campanyes, es crearan grups de treball oberts a la participació de tothom, que es reuniran per primera vegada entre aquesta setmana i la que ve.

Així, la CUP també ha aprofitat per presentar les persones que coordinaran aquests grups, que seran Pere Cornellà, per a l’eix republicà; Laia Pèlach per a l’eix del model econòmic; Mariona Salvador per a l’eix participatiu; i Josep Jovani per a l’eix de residus. El portaveu de la CUP Jordi Navarro ha fet una crida a tothom que tingui inquietuds o interès en algun dels temes escollits a incorporar-se als grups de treball.

Segons Navarro, “els eixos escollits responen a reptes imminents que té Girona en alguns àmbits i assignatures de fa anys”. En aquest sentit, divulgar el llegat republicà de la ciutat i discutir l’encaix dels valors republicans en l’actual procés independentista; debatre el model de gestió de residus i promoure nous hàbits de producció i consum; assenyalar les mancances en la política de participació del consistori gironí i dissenyar nous mecanismes; o proposar un model de reactivació econòmica en clau ètica i social diferenciat de l’actual, són qüestions cabdals per la ciutat, segons ha declarat el portaveu.

Finalment, Navarro ha destacat la voluntat d’oferir l’estructura i els recursos de la CUP “a tothom que tingui inquietuds socials i voluntat de treballar per construir una ciutat realment democràtica i justa, i un ajuntament transparent i al servei de les classes populars”. Així, el portaveu la remarcat la importància que la CUP “sigui una eina d’intervenció política al servei de la gent amb ganes de canviar les coses, i no una estructura tancada en favor d’interessos partidistes o particulars”.
Valora
Rànquings
  1. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  2. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  3. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  4. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  5. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  6. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  7. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  8. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  9. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  10. Les entitats memorialistes recorren la declaració de Via Laietana 43 i exigeixen la fi dels usos policials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid