Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
81 anys de les “Normes de Castelló”
Vora dues mil persones denuncien a Castelló l'ofensiva espanyola contra la llengua

Reivindiquen una escola en català, pública i de qualitat i uns mitjans de comunicació públics per vertebrar un veritable espai comunicatiu català

21/12/2013 Llengua
Capçalera de la manifestació @VicentMauri @vicentescola @joanfmira @quimarrufat Capçalera de la manifestació @VicentMauri @vicentescola @joanfmira @quimarrufat

Vora dues mil persones s'han manifestat aquesta vesprada pels carrers de Castelló per a reivindicar una escola en català, pública i de qualitat i uns mitjans de comunicació públics, dins dels actes de commemoració 81è aniversari de les Normes de Castelló. La marxa, havia estat per la plataforma Castelló per la Llengua que aglutina entitats i organitzacions polítiques i sindicals.

Durant la manifestació s'ha denunciat l'ofensiva espanyola contra la cultura, la lengua i la identitat nacional dels Països Catalans. La plaça de les Aules, plena de gom a gom, ha aplegat la cloenda de la mobilització amb la lectura d'in manifest que ha reinvindicat la unitat de la Llengua, recordant el 81 aniversari de la Normes de Castelló.

En aquesta línia, ha expresat que cal intensificar la coordinació de tots els territoris dels Països Catalans amb la idea de vertebrar-lo en tots els àmbits, posant èmfasi en la creació d'un veritable espai comunicatiu català. També s'ha remarcat la defensa del català a l'escola.

Amb la marxa finalitzen els actes que s'han dut a terme aquestes setmanes en commemoració amb 81è anivarsari de les Normes de Castelló.

Valora
Rànquings
  1. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  2. Barcelona serà el punt de partida de la flotilla internacional que vol trencar el bloqueig de Gaza
  3. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  4. L’Ajuntament de Santa Susanna continua abocant aigües freàtiques il·legalment al mar
  5. El pont de Santa Cristina d’Aro torna a lluir estelades en plena operació retorn
  6. No n’hi ha prou amb informar en català: cal narrar el país en clau nacional
  7. TV3, instrument d’alienació lingüística i nacional?
  8. La plataforma en defensa de la R3 denuncia negligència davant les incidències a Rodalies
  9. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  10. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid