Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
81 anys de les “Normes de Castelló”
Vora dues mil persones denuncien a Castelló l'ofensiva espanyola contra la llengua

Reivindiquen una escola en català, pública i de qualitat i uns mitjans de comunicació públics per vertebrar un veritable espai comunicatiu català

21/12/2013 Llengua
Capçalera de la manifestació @VicentMauri @vicentescola @joanfmira @quimarrufat Capçalera de la manifestació @VicentMauri @vicentescola @joanfmira @quimarrufat

Vora dues mil persones s'han manifestat aquesta vesprada pels carrers de Castelló per a reivindicar una escola en català, pública i de qualitat i uns mitjans de comunicació públics, dins dels actes de commemoració 81è aniversari de les Normes de Castelló. La marxa, havia estat per la plataforma Castelló per la Llengua que aglutina entitats i organitzacions polítiques i sindicals.

Durant la manifestació s'ha denunciat l'ofensiva espanyola contra la cultura, la lengua i la identitat nacional dels Països Catalans. La plaça de les Aules, plena de gom a gom, ha aplegat la cloenda de la mobilització amb la lectura d'in manifest que ha reinvindicat la unitat de la Llengua, recordant el 81 aniversari de la Normes de Castelló.

En aquesta línia, ha expresat que cal intensificar la coordinació de tots els territoris dels Països Catalans amb la idea de vertebrar-lo en tots els àmbits, posant èmfasi en la creació d'un veritable espai comunicatiu català. També s'ha remarcat la defensa del català a l'escola.

Amb la marxa finalitzen els actes que s'han dut a terme aquestes setmanes en commemoració amb 81è anivarsari de les Normes de Castelló.

Valora
Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  6. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  7. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  8. El primer Correllengua Agermanat mobilitza més de 180.000 persones arreu dels Països Catalans
  9. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  10. El Concurs Tísner premia dos jocs escolars que fomenten la llengua i el treball en equip “S.O.S La Terra” i “La serp de la venta” s’imposen en una edició amb més de 100 propostes d’arreu dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid