Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament nacional
Un centenar de veïns reparen el mural independentista de Cardedeu

Els veïns han repintat i el mural i han esborrat les pintades espanyolistes que estaven acompanyades d'insults [Vídeo]

28/12/2013 Política

Un centenar de veïns de Cardedeu  (Vallès Oriental) han tornat a repintar aquest dissabte el el mural independentista que hi ha a l'entrada del municipi.

Fa pocs dies hi van aparèixer pintades espanyolistes amb alguns insults, que han estat esborrats. Els reparadors del mural independentista han assegurat que refaran el mural tantes vegades com faci falta.

Defensa del mural i suport amb els encausats independentistes

A principis de novembre  es va realitzar un acte a Cardedeu en solidartat amb els citats a declarar per haver pintat el mural independentista que l'Ajuntament del poble havia esborrat coincidint amb la Festa Major, durant el mes d'agost. La concentració va reunir unes 300 persones, i s'hi va llegir un manifest on s'explicaven els motius polítics d'aquest denúncia i on també es denunciava l'actitud del PP i de la Policial Local.

A mitjan novembre es va suspendre la citació judicial de les sis persones acusades de "provocar danys en béns i immobles" per haver pintat el mural independentista. El jutge va demanar que la policia local estigués present en el judici, i que ADIF i l'Ajuntament de Cardedeu es presentessin com a acusació particular per aquests fets:  ADIF pel fet de ser propietària del mur i l'Ajuntament per ser-ne el responsable del manteniment.

 

Delació d'un regidor del PP

La citació judicial va arribar després que el regidor al consistori pel Partit Popular (PP) Jaime Gelada hagués presentat  una denúncia a la comissaria dels Mossos de Granollers.

Aquesta polèmica sobre el mural va provocar recentment el trencament del pacte de govern que CiU mantenia amb els populars.

Entre els sis encausats hi ha persones que formen part de la CUP d'aquesta localitat, però també a ERC. Però la concentració d'aquest diumenge ha comptat també amb la presència de representants dels altres grups polítics a l'oposició: PSC, ICV i Gent pel Canvi (GpC), el regidor del qual va estar a l'equip de govern fins que el va abandonar al juliol per discrepància amb la gestió de Calamanda Vila.

Valora
Rànquings
  1. Rafa Burgos trenca el silenci: la primera investigació crítica sobre “la Caixa” arriba a les llibreries
  2. Hi som: organitzar-nos i alçar-nos
  3. El migdia del 7-F: el sentit polític d’una protesta
  4. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  5. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  6. L’independentisme torna a omplir els carrers de Barcelona
  7. Poble Lliure denuncia el “silenci còmplice” davant els casos de transfuguisme vinculats a Aliança Catalana
  8. 39 anys sense en Julià Babia "Nen"
  9. El vídeo d’“Amb el cor” del Correllengua Agermanat supera les 15.000 visualitzacions en menys d’una setmana
  10. StopAgroparc denuncia una ofensiva judicial d’Ametller Origen contra l’ecologisme combatiu del Penedès
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid