Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Feixisme
Pintades nazis al monument a les víctimes de 1938 a Alacant

Les pintades feixistes contra locals i símbols es reprodueixen arreu dels Països Catalans amb total impunitat. De Mataró a Alacant els insults i les amenaces amb pintades apareixen amb un patró comú: la ràbia espanyolista

19/12/2013 Política

Se n'ha fet ressò el web Antifeixistes.org, que explica que fa pocs dies es van realitzar pintades en un monument en memòria dels alacantins assassinats per les bombes de l'aviació feixista.

Un grup d’ultradreta va pintar símbols nazis que insultaven les víctimes dels atacs de l’aviació feixista italiana durant l'anomenada Guerra Civil a Alacant, ciutat va ser bombardejada el 1938.

Aquest bombardeig a Alacant de l'exèrcit franquista va assassinar 300 persones, majoritàriament persones que es trobaven al mercat de la ciutat.

Esquerra Unida d'Alacant ha denunciat aquest insult al record de les víctimes i ha demanat que es netegin al més aviat possible.

Valora
Rànquings
  1. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  2. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  3. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  6. La Flama arriba a l’Alguer i culmina el pas del Correllengua per les terres del “bon dia”
  7. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  8. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  9. El primer Correllengua Agermanat mobilitza més de 180.000 persones arreu dels Països Catalans
  10. El Concurs Tísner premia dos jocs escolars que fomenten la llengua i el treball en equip “S.O.S La Terra” i “La serp de la venta” s’imposen en una edició amb més de 100 propostes d’arreu dels Països Catalans
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid