Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament Nacional
L’ANC homenatja els voluntaris de la Via Catalana amb la preestrena de la pel·lícula de la Diada

L'entitat ha dedicat la presentació de la pel·lícula de la Via Catalana als 30.000 voluntaris que el passat Onze de Setembre van fer que la cadena humana per la independència fos un èxit.

11/10/2013 Política

L’Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha presentat aquesta tarda la pel·lícula de la Via Catalana en un acte d’homenatge als més de 30.000 voluntaris que van fer possible que aquest Onze de Setembre tot el país s’unís de punta a punta, al llarg dels 400km del recorregut , a favor de la independència de Catalunya.

Una setantena de municipis al llarg de tot el país han projectat la pel·lícula de la Via Catalana, film que a partir de demà, dissabte 12 d’octubre, es podrà adquirir en formant DVD als quioscos de Catalunya juntament amb el Diari ARA, El Punt Avui, El Periódico i La Vanguardia.

A l’acte central de preestrena que ha tingut lloc a l’Auditori del Fòrum de la capital catalana, més de 500 voluntaris han pogut emocionar-se de nou revivint la jornada història del passat Onze de Setembre veient les millors imatges de la Diada. La periodista Eva Piquer ha presentat l’acte d’homenatge en què la presidenta de l’ANC, Carme Forcadell, ha agraït a tots els voluntaris i a totes les persones que van assistir a la Via Catalana que demostressin de forma cívica, pacífica, democràtica i festiva la seva voluntat ferma de voler esdevenir un nou estat d’Europa.

Carme Forcadell ha remarcat que la Via Catalana no va acabar l’Onze de Setembre del 2013, sinó que precisament l’estem construint entre tots amb una actitud inclusiva i participativa fins el dia que s’assoleixi la independència de Catalunya. Aquest és un any cabdal i us necessitem a tots per ampliar la majoria social a favor de la independència i internacionalitzar la voluntat de ser dels catalans”, afirmava Forcadell, que ha demanat “capacitat de resistència, coratge i valentia” als assistents de l’acte de cara al que serà un any decisiu.

Els crits d’"independència" i un fort aplaudiment de reconeixement als voluntaris de l’equip audiovisual que ha realitzat la pel·lícula ha conclòs l’acte de presentació de la pel·lícula de la Via Catalana a Barcelona.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  5. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  6. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  7. Habitatge o caos
  8. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  9. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid