Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Drets i Llibertats
El veïnat del Raval prepara noves mobilitzacions per la mort de J.A. Benítez

Considera que la gent ha reaccionat arran de la publicació del vídeo en què es veu l’actuació dels Mossos d’Esquadra

28/10/2013 Drets i Llibertats

Ahir una trentena de persones del Raval es van reunir al carrer de l'Aurora, indret on va morir Juan Andrés Benítez (conegut empresari del Gaixample) en mans dels "Mossos d'Esquadra". La trobada tenia com a objectiu preparar noves mobilitzacions per forçar l'aclariment dels fets.

Així, van decidir fer una nova marxa el proper 14 de novembre, coincidint amb la vaga general de fa un any en què Ester Quintana va perdre un ull i mantenint el lema dels darrers actes de protesta en relació a l'actuació del Mossos en aquesta mort, “Prou brutalitat, prou impunitat”.

La versió policial de la detenció de Juan Andrés Benítez, el qual va morir la matinada del 6 d’octubre a l’Hospital clínic, es desmunta totalment amb la publicació de dos vídeos enregistrats per veïns del carrer Aurora. La jutgessa del cas ja té en el seu poder aquests vídeos i ha demanat identificar els vuits agents que clarament colpegen reiteradament al Juan Andrés.

En els vídeos es veu clarament com 4 agents dels mossos propinen una brutal pallissa a en Juan Andrés, que es troba a terra i de qui només podem veure’n els braços o cames en breus moments, davant la incrèdula mirada dels vianants. Arriba una ambulància al fons. Un dels agents els fa marxar, inclús seguint un veí fins la seva porta, i immediatament després arriba un cotxe patrulla a tota velocitat per a fer desaparèixer tots els testimonis per encobrir un ús brutal i excessiu de la força. Els crits de dolor de la víctima es poden sentir clarament.

Aquesta és la pallissa que la versió oficial nega mentre els veïns coincidien en denunciar. Veient aquestes imatges és evident que culpar dels cops i la mort de Juan Andrés a la petita baralla veïnal anterior o a un possible intent d’autolesió és un cas més de cinisme i impunitat policial, apunta "Reraguarda En moviment"

Per l'organització antirepressiva, tant els mossos agressors com els que hi eren a la vora han ocultat la veritat del que va passar fins ara, i consten visites intimidatòries dels mossos a les veïnes per forçar-les a esborrar tot enregistrament del que va succeir. Alguns materials sí van ser eliminats per por a les represàlies policials. Però, com podem assegurar ara, no van aconseguir fer desaparèixer tots els vídeos que aquella nit van enregistrar com van donar una pallissa de mort a Juan Andrés Benítez" assegura l'organització.

Recorda, que els sindicats policials, el Sindicat de Mossos d’Esquadra (SME-CCOO) i el Sindicat de Policies de Catalunya (SPC), van emetre comunicats defensant l’acció dels mossos, a més de fer insinuacions discriminatòries relatives a l’estat serològic de la víctima. També els donaven tot el suport legal que necessitessin. "S’hauran de veure les cares amb l’acusació particular, interposada per la germana de Juan Andrés", remarca "Reraguarda En moviment".

 

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid