Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Salut
La CUP de Reus titlla de “miserable” el comunicat del Grup Salut per amagar la realitat

Segons la formación independentista, no es comptabilitza a tot aquell gran volum de persones, que se’n van cap a casa sense cita mèdica.

27/09/2013 Salut

Davant del comunicat emès pel Consell d’Administració del Grup Salut als mitjans de comunicació, la CUP de Reus vol deixar constància, que va ser l’únic grup polític que va votar en contra de la publicació d’aquest comunicat, i que considera que aquest és una “vergonya i una cortina de fum per amagar una realitat cada dia més evident”.

En primer lloc, la CUP considera que els partits del govern a l’Ajuntament “utilitzen el Consell d’Administració per fer política”, ja que el comunicat emès, és una resposta a la roda de premsa que la CUP realitzà fa unes setmanes, en la presentació de la campanya “No marxis sense hora! Hi tens tot el dret!”.

En aquella presentació, la CUP va denunciar que les xifres de les llistes d’espera oficials “amaguen la realitat, ja que no es comptabilitza a tot aquell gran volum de persones, que se’n van cap a casa sense cita mèdica i en espera d’una trucada que arriba mesos més tard. I, que quan arriba, és per esperar-se uns quants mesos més abans de ser visites o operades”. La CUP denuncia que el Consell d’Administració del Grup Salut “no desmenteix en cap cas, ni parla, d’aquesta problemàtica que causa greus conseqüències a la salut de la gent i un sobrecost a les finances públiques”.

En la mateixa presentació de la campanya, David Vidal, denunciava “la doble llista d’espera” que hi ha a l’Hospital Sant Joan de Reus, segons si el o la pacient hi acudeix amb la targeta del CATSalut, o amb la targeta d’una mútua o pagant de la seva butxaca. Sobre això, el comunicat del Grup Salut diu que “l’activitat per aquests altres règims econòmics ve regulada per un procediment específic”. Precisament, això és el que denuncia Vidal, l’existència “d’un procediment a part que provoca que un usuari o usuària del CAT Salut tardi més d’un any i mig en ser operat, i en canvi un client de mútua o que paga de la seva butxaca, rep la visita o l’operació en setmanes”.

Per altra banda, Vidal denuncia que el Consell d’Administració del Grup Salut tingui la “vergonya” de dir que “la devallada del finançament públic [no ha repercutit totalment] sobre la massa retributiva dels seus professionals”. Per Vidal, això és un “insult” als treballadors i treballadores de l’Hospital, que en reiterades ocasions, han acceptat retallar-se el sou o els seus drets pel bé de l’Hospital. I, ha recordat que després de dos anys d’espera, l’empresa ha informat que els consellers i conselleres tindran coneixement dels sous de tots i totes les càrrecs directius del Grup Salut.

En relació a la facturació de l’Hospital per mútues i privats, Vidal ha recalcat que per molt que actualment aquesta representi un petit percentatge, el primer quadrimestre de 2013 el 19.4% de visites ja han estat per mútua i privat, i que “la cohabitació de públic i privat genera un model segregacionista, igual com ja ha succeït en d’altres serveis públics com l’ensenyament, en el qual depenent de la capacitat adquisitiva d’una persona és atesa amb una major o menor qualitat, contradient els drets dels usuaris i usuàries dels serveis públics, que estipula la pròpia llei”.

Valora
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid