Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sanitat
S'ocupa l'oficina de CaixaBank de Valls per protestar contra el desballestament del Pius Hospital

Diversos sindicats i organitzacions van prendre aquesta decisió després que Caixa Bank decidís no renovar el factoring de què depèn el centre sanitari. Avui a les 5 es portarà a terme una concentració davant l’oficina per pressionar i evitar desallotjament

10/07/2013 Salut

A la cituat de Valls diversos col·lectius, sindicat i organitzacions (CGT, Metges de Catalunya, SATSE, CATAC-CTS i CUP) han organitzat l'ocupació de l'oficina central de Caixa Bank a Valls.

El desembre del 2011 aquest hospital va anunciar un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que afectava 114 treballadors i treballadores, una cinquena part de la plantilla del Pius Hosptial, on hi treballaven aleshores 580 professionals.

Els organitzadors han anunciat que s'hi quedaran indefinidament fins que puguin parlar amb responsables de l'entitat bancària sobre la seva decisió del 30 de maig passat de no renovar el factoring (pòllissa de crèdit) de 8 milions d’euros que fins ara ha servit per disposar de diners per afrontar la realitat més immediata i cobrir el dèficits anuals del Pius, el retard en els pagaments del Servei Català de la Salut i altres conceptes. També es dóna resposta a la possibilitat que es vulgui convertir el Pius en un “hospital lleuger”, sense llits d'hospitalització i retallant serveis de cirurgia.

Segons han explicat els organitzadors d'aquesta tancada, la no renovació d’aquesta pòlissa abocarà el centre hospitalari "a una situació molt perillosa, amb importants perjudicis tant pels usuaris com per a tots els seus treballadors, a no ser que es trobin altres solucions", solucions que indiquen que en aquest moment es desconeixen però que sembla que passaria per un possible aval de l'Institut Català de Finances, segons les paraules de l'alcalde Albert Batet.

En una nota de premsa dels organitzadors de la protesta indiquen que és "innacceptable que el govern de la Generalitat no pugui negociar amb les entitats bancàries ni garantir la liquiditat d'un centre sanitari públic." Aquesta decisió tècnica suposadament basada en l'anàlisi del risc, té tota l'aparença d'una estratègia de pressió, ofec i terror sobre el Pius Hospital per tal de justificar i poder aplicar les retallades i reduccions de servei que fa temps que la conselleria preten fer.

Per aquests motius demanen que la Generalitat comparteixi els interessos del Pius Hospital, i que s'asseguri la viabilitat de l'Hospital de Valls, centre que desenvolupa un paper important en l'equilibri territorial del mapa sanitari: "El Pius no pot pagar els errors de gestió en l'àmbit sanitari públic que ha portat a grans irresponsabilitats financeres com el nou hospital Sant Joan de Reus." 

Dimarts 15 de juliol a les 20.30 s'ha organitzat una assemblea oberta i informativa sobre el futur del Pius a l'auditori de Mas Miquel.

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  7. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  8. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  9. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  10. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid