Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#Correllengua2013
La Flama segueix el seu camí pels instituts de Mallorca

Demà el Correllengua arriba a la Universitat de les Illes Balears on es farà un homenatge a la desapareguda rectora Montserrat Casas per agrair-li la seva tasca a favor de la defensa i promoció de la llengua catalana a les illes.

23/04/2013 Llengua
Un dia més, la Flama ha tornat a recórrer alguns centres escolars mallorquins, amb el mateix esperit de sempre, amb l’esperit d’estima a la nostra llengua i amb l’esperit de reivindicació que transmet el Correllengua. Avui, els centres que han pogut rebre la Flama han estat els de Santa Margalida, el Pedro Poveda de Palma i el Berenguer d’Anoia, d’Inca.

Ben prest, representats de Joves de Mallorca per la Llengua han partit per portar la Flama al Col·legi Pedro Poveda de Palma, on ha estat recollida i entrada a l’escola pels alumnes de 4t d’ESO, que l’han duta al camp de futbol. Allà l’esperaven tots els
alumnes del col·legi, des dels més petits fins als que enguany acabaran l’educació secundària, juntament amb els seus professors. Tots ells s’han passat la Flama de mà en mà amb la cançó de Correllengua d’Oprimits de fons, i per acabar l’acte, un bon grup de professors i alumnes han llegit el manifest entre tots.

La Flama també ha estat rebuda pels estudiants de l’IES Santa Margalida, on els delegats de tots els cursos l’han portada fins al pati. Allà s’ha llegit el manifest, mentre la Flama anava passant de mà en mà per tots els estudiants de l’institut, que havien fet una cadena en forma d’espiral, fent arribar la Flama al centre de tots ells.

La darrera aturada del dia ha estat la de l’IES Berenguer d’Anoia, a Inca, on la Flama era esperada, com als altres centres, per tots els alumnes i professors. L’entrada de la Flama a l’institut ha estat acompanyada per la batucada i també per la venta de roses amb motiu del dia de Sant Jordi. S’ha fet un recorregut per tot l’institut, on tots els estudiants s’han anat passant la Flama, fins que ha arribat al pati, on s’han llegit uns poemes i cantat cançons, entre d’elles la de La Flama, d’Obrint Pas. per acabar s’ha llegit el manifest i la Flama ha tornat a sortir, amb una cadena, defora l’institut.

Dilluns passat, el Correllengua va passa per l’IES Son Servera, l'IES Capdepera  i l’IES Artà

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid