Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#Correllengua2013
La Flama continua el seu camí institut a institut
30/04/2013 Llengua
Un dia més, la Flama ha tornat a recórrer alguns centres escolars mallorquins, amb el mateix esperit de sempre, amb l’esperit d’estima a la nostra llengua i amb l’esperit de reivindicació que transmet el Correllengua. Avui, els centres que han pogut rebre la Flama han estat els IES Aurora Picornell, Antoni Maura, Son Rullan i Sureda i Blanes.

De bon dematí , representats de Joves de Mallorca per la Llengua han partit per portar la Flama a l’IES Aurora Picornell on professors i alumnes s’havien organitzat per rebre la Columna Josep Maria Llompart. Els alumnes han duit la Flama per tot els racons del seu institut i han llegit el manifest del Correllengua 2013 a la biblioteca. En acabar l’acte cinc alumnes del centre han conduit la Flama fins l’institut Antoni Maura on cinc professors i cinc alumnes esperaven la Flama de la Llengua. A dit centre els alumnes han realitzat una lectura de manifest amb forta creítica contra les mesures realitzades
pel govern de les Illes Balears.

Altre institut ha estat l’IES Son Rullan on els alumnes i professors han du8it la Flama de la Llengua per tot l’institut i al pati han realitzat un cercle per que tots poguessin passar-la entre ells.

La darrera aturada de la Flama avui ha estat el centre Sureda i Blanes, institut amb força població nouvinguda on la llengua vehicular i de cohesió del centre és la catalana, 300 alumnes, de Batxiller, han organitzat una cadena humana acompanyada
amb cançons en llengua catalana. A part molts de joves mostraven cartells de reivindicació i, també, expressant totes aquelles activitats que es poden realitzar a Mallorca amb la nostra llengua.

La columna Josep Maria Llompart afronta així els seus darrers dies de visita de la majoria de centres educatius de la nostra illa. Dijous i divendres d’aquesta setmana la flama acabarà de visitar instituts. Cal destacar els instituts de divendres dia 3 - Son Pacs, Madina Mayurqa, Josep Maria Llompart, Joan Thomàs i Pius XII – els quals s’uniran en una gran cadena humana i s’aniran passant la Flama de la Llengua. Recordar, per acabar, la cadena humana convocada per dissabte dia 4 a les 18:00h a plaça Espanya de Palma com a acte final del Correllengua 2013.

Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  4. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  5. Crònica d’una mort anunciada
  6. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  7. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  8. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
  9. Fuita d’aigua radioactiva en el circuit primari del reactor de la Central Nuclear d’Ascó I.
  10. El futur no aterra amb més avions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid