Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Occitània
Tolosa acull una marxa de 30.000 persones en defensa de l'occità
16/03/2013 Internacional
En un dia festiu, ahir 30.000 persones van omplir els carrers de Tolosa per reclamar un millor estatus jurídic de la llengua occitana. Des de tots els punts de Ocitània, i també des de l'Aragó, dels Països Catalans, el País Basc i del País de Gal·les, un riu multicolor acompanyat per la música va realitzar un trajecte al centre de la capital de la nació del Midi per complementar la docència en occità i reclamar cooficialitat llengua occitana.

Seguint una convocatòria iniciada el 2009, convocatòria que es va realitzar aquell any a Carcassona, milers de persones van respondre ahir a la convocatòria de l'Institut d'Estudis occità i Calandreta OC-Bi, amb el lema "Anem Òc!". El dia va començar amb una trobada en la Plaça d'Europa, amb grups de defensa de tots els  territoris de parla occitana. La marxa festiva va transcórrer pels carrers de Tolosa fins al Capitoli. Allà, grups com Mãos de Breish, Primaël, Joan Marc Leclercq, Lou Dàvi, Goulamàs?K, O Còr da Plana, Zinga-zanga i Nadado, van realitzar un concert de més de 6 hores.

El president de Convergència Ocitana (un grup d'associacions per la llengua occitana), Joan Frances Laffont, va mostrar la seva satisfacció per l'èxit de la marxa, així com la disposició dels per aconseguir un millor estatus legal per a la seva llengua. La manifestació "Anem Òc!" també va coincidir amb una jornada en què totes les llengües minoritzades de l'Estat francès van actuar en la defensa de la seva cultura (bascos, Bretons, catalans o corsos).
Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. "Temps de mobilització"
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
  10. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid