Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Catalans i occitans s'argemanen de nou a la XXIII Pujada al Port de Salau

Nombroses grups de catalans i occitans han celebrat diumenge un acte de germanor a Salau per demanar la construcció del túnel de Salau, al Pirineu, i així connectar els dos territoris.

La petició es realitza amb un acte de germanor que fa 22 anys que se celebra anualment cada primer diumenge d'agost. L'ascensió al port de Salau, a 2.010 metres d'altitud, es fa tant des del Pallars Sobirà com des de l'Arieja, a l'Occitània francesa. L'objectiu és defensar la necessitat de connectar els dos territoris amb una nova infraestructura viària que travessi la muntanya.

pdfPrograma de Salau 2010.

02/08/2010 03:39 Cultura

 

Diferents actuacions de dansa i música del Pirineu han agermanat les cultures catalana i occitana al cim de Salau.

A la diada, organitzada pel Cercle d'Agermanament Occitano Català [grup al Facebook] es fan discursos de benvinguda, cançons, danses per tothom, himnes, banderes, i s'acaba amb una gran rotllana amb el cant dels adéus i una gran foto de família. Hi participen els alcaldes de les dues comarques i es reivindica la cultura comuna catalano-occitana i les relacions transfrontereres, que haurien de relligar les dues comarques.

Enguany s'han hissat les banderes occitana i catalana amb els cants de les corals i han tocat grups folklòrics catalans i occitans i els Trabucaires de Gràcia.

Rànquings
  1. "Totes al carrer el 7 de febrer!"
  2. Quan tot falla, no és casualitat
  3. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  4. Sant Sebastià: Una reflexió pendent
  5. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  6. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
  7. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  8. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  9. Cal Bloke esdevé cooperativa d’habitatge i marca un precedent en la lluita pel dret a l’habitatge a Manresa
  10. L’escola catalana s’ha oblidat de Darwin
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid