Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Habitage
Manresa, municipi liure de desnonaments

El grup municipal de la CUP va presentar una moció al ple de l'Ajuntament a petició de la PAHC Bages

19/01/2013 Drets i Llibertats
Logo de la Plataforma d'Afectades per l'Hipoteca i el Capitalisme (PAHC) Bages Logo de la Plataforma d'Afectades per l'Hipoteca i el Capitalisme (PAHC) Bages

Dijous passat, tots els grups municipals de l'Ajuntament de Manresa van votar a favor d'una moció presentada per la CUP a petició de la Plataforma d'Afectades per l'Hipoteca i el Capitalisme (PAHC) Bages en què declara el municipi "lliure de desnonaments".

La plataforma havia lliurat a l'alcalde de la ciutat, Valentí Junyent, un plec de signatures de la població a favor del document. Entre els punts del text, destaca la petició d'una reforma profunda de la llei hipotecària; la reclamació que els bancs cedeixin el seu parc d'habitatge buit pel lloguer social o la implantació de mesures que penalitzin l'ús antisocial dels habitatges. També s'ha acordat eximir els afectats per la hipoteca de l'impost de plusvàlua.

A més, el grup municipal de CiU va presentar una proposició, que es va acabar integrant dins de la moció presentada per la CUP, en relació a l'alliberament del pagament de l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana (INVITU), també conegut com l'impost de plusvàlua, a les persones i famílies afectades per processos de desnonament o lliurament de l'habitatge com a dació en pagament de deutes. Aquest punt també va ser aprovat per unanimitat.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  8. Polèmica a Calonge per la celebració d’una jura de bandera espanyola en via pública
  9. Catalanofòbia transversal i decolonial
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid