Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Lluita institucional
L'Ajuntament de Vic dóna suport a la vaga general tot i l'abstenció de CiU

El ple aprova retirar 193.000 euros dels Serveis Socials per destinar-los a pagar despeses

08/11/2012 Política

El ple municipal de l’Ajuntament de Vic va aprovar dilluns una declaració de suport a la vaga del proper 14 de novembre amb els vots a favor de tots els grups municipals excepte de CiU, que es va abstenir. La moció d’ICV va ser esmenada per la CUP, que volia que se citessin tots els sindicats que la convoquen i no només els dos principals.

La moció de la CUP que reclamava el dret de vot per a totes les persones residents va ser rebutjada per tots els partits excepte ICV. L'organització de l’esquerra independentista va presentar la proposta davant “la mancança democràtica que representa que una part molt important de la població que viu, treballa, paga impostos i forma part de la nostra societat no té dret a votar”.

Els arguments dels partits que van rebutjar el dret a vot universal són diversos: SI considera que els nouvinguts no han de poder votar fins que no hagin demostrat un alt grau d'assimilació; el PSC creu en les restriccions del dret a vot; ERC considera que el Pacte Nacional per la Immigració ja ho preveu (tot i que aquest text només parla de l'obtenció de la nacionalitat i, no del dret a vot), i CiU es va mostrar contrari al text i en va demanar la retirada fins la constitució d’un nou Parlament.

Retallada de la partida de Serveis Socials

D’altra banda, el ple va aprovar retirar 193.000 euros dels Serveis Socials per destinar-los a pagar despeses d'enllumenat, electricitat, telèfon i calefacció. La CUP va rebutjar la modificació del pressupost, però aquesta va ser aprovada per la resta de grups municipals. CiU va argumentar que aquests diners no estaven pressupostats i provenien d’un romanent. 

La formació va argumentar que els canvis pressupostaris no havien de perjudicar la despesa social, justament en un moment en què “cada vegada és més necessari dedicar recursos econòmics a actuacions per pal·liar els efectes de la crisi”.

A més, el grup municipal també va rebutjar la proposta de l'equip de govern sobre els complements salarials de les baixes dels treballadors, ja que considera que “davant una llei injusta com és la reforma laboral, s'hauria de dur a terme la desobediència civil i no complir-la, amb la qual cosa aquests complements serien més elevats”.

Per acabar, la CUP va demanar que els regidors renunciessin a la paga per haver assistit al ple d’octubre, que només tenia un punt a l’ordre del dia i que va durar un minut, i que la destinessin els diners al Banc d’Aliments.

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. "Temps de mobilització"
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  10. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid