Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
25-N
El referèndum i deixar de pagar el deute il·legítim, entre les mesures immediates de la CUP-AE

La formació ha fet fa públic les cinc iniciatives d'urgència un cop obtingui representació al Parlament

21/11/2012 Especial eleccions

Aquest migdia, en roda de premsa a Girona, el cap de llista i el número 2 de la CUP-AE per les comarques nord-orientals han exposat les cinc mesures que promourà la formació un cop obtingui representació al Parlament.

Es tracta de la convocatòria immediata d'un referèndum d'autodeterminació, l'aturada dels desnonaments, el deixar de pagar el deute il·legítim contret per la banca, l'aturada de les retallades en la despesa pública i la nacionalització dels recursos bàsics.

República catalana

La CUP-AE es planteja forçar la ruptura amb l'Estat espanyol i francès a través de l'exercici del dret a l?Autodeterminació del poble català?, ha explicat Lluc Salellas. El referèndum es troba doncs entre les primeres mesures que promourà la formació.

La formació aposta per una república catalana que abraci el conjunt del territori nacional, de Fraga a Maó i de Salses a Guardamar. En aquest sentit, es vol "obrir un procés constituent que integri els diferents territoris dels Països Catalans i que estableixi les bases d'una república basada en els principis de confederació i de democràcia directa".

Prohibir els desnonaments

Laformació independentista defensa la prohibició immediata de tots els desnonaments per raons econòmiques. Així mateix, advoca per crear un mercat públic de lloguer, en el qual no es pugui fixar un preu dels lloguers superior al 30% de la renda del llogater. Aposten perquè aquest mercat públic de lloguer es nodreixi de l'expropiació dels habitatges desocupats que siguin propietat de societats i entitats financeres o que serveixin a fins especulatiu

Suspendre el pagament del deute públic il·legítim

Amb l'objectiu d'aconseguir la plena sobirania econòmica pel país, la CUP-AE es proposa declarar nul i suspendre el pagament del deute públic il·legítim als fons d'inversió i la banca internacional. Així, defensen la realització d'una auditoria popular i la suspensió del pagament del deute.

En aquest mateix sentit, la formació vol aturar la retallada en la despesa pública. L'objectiu és "aturar les privatitzacions encobertes a través de la política de l?austeritat i les tisorades ordenades per la UE i aprovades pels governs catalans i espanyols. Treballarem per recuperar la gestió directa i pública del conjunt dels serveis públics".

La CUP-AE també es compromet a acabar amb la despossessió dels recursos naturals. Així, Toni Rico ha recordat que "la propietat i la gestió de les diverses fonts d'energia, l'aigua i altres recursos naturals seran declarats de titularitat i gestió pública i col·lectiva" per tal d"impedir qualsevol mena d?operació especulativa relacionada amb la producció, la distribució i el consum de l'energia, l'aigua i les comunicacions.

Valora
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. La màfia castellana
  7. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
  10. L'extrema dreta manté Perpinyà, però el mapa municipal de la Catalunya Nord queda fragmentat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid