Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Especulació
El GOB denuncia que la reforma de la Llei de Costes

Davant l'anunci de l'avantprojecte de modificació s'ha articulat una plataforma sota el lema "No a la nostra Costa"

17/07/2012 Territori
"No a la nostra Costa" "No a la nostra Costa"

El Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Naturalesa (GOB) considera que l'avantprojecte de la modificació de la Llei de Costes representa una llei a la carta per cobrir les il·legalitats comeses.

Segons el GOB, la reforma dóna l'esquena a la normativa vigent, aprovada al 1988, i afavoreix, a més, l'especulació a la costa. La llei introdueix excepcions sense cap tipus de justificació tècnica i sense fer cap valoració de les possibles implicacions econòmiques. A més, la introducció d'indeterminacions que permeten resoldre l'aplicació de la normativa "segons el cas" és el fet més lamentable i significatiu d'aquesta nova redacció de la llei estatal.

L'entitat destaca l'establiment d'un règim especial per a 11 nuclis costaners, entre els quals Formentera; l'ampliació de la concessió a habitatges il·legals de 30 a 75 anys, i que es permeti vendre aquests tipus d'habitatges a tercers. Amb aquesta reforma, segons el GOB, la llei passa de ser una llei per a la protecció litoral a una llei que protegeix determinats interessos econòmics al litoral.

"No a la nostra Costa"

Davant l'anunci de la modificació de la llei de costes fet pel ministeri fa uns mesos, s'ha articulat una plataforma, impulsada per les 5 entitats ecologistes d'àmbit estatal i el GOB, i que actualment ja compta amb més de 200 organitzacions, associacions de veïns, confraries de pesca, empreses de turisme, associacions de jutges i advocats, sindicats i gabinets d'arquitectes que s'hi han adherit sota el lema "No a la nostra Costa". L'objectiu de la Plataforma és reivindicar l'actual marc normatiu. És a dir que no es modifiqui l'actual Llei de Costes i reclamar contundència en l'aplicació de la norma. La Llei de Costes tal i com estava plantejada, assegura l'entitat, és una bona llei de mínims, el que ha fallat fins ara és la seva aplicació administrativa.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid