Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Peatges
La CUP presentarà mocions a favor de #novullpagar a tots els ajuntaments

Denuncia que "l'oligarquia político-econòmica ha aconseguit beneficiar-se durant anys de la gestió dels peatges"

18/05/2012 Política

La CUP ha anunciat que presentarà mocions a favor de #novullpagar a tots els ajuntaments on té regidors i defensarà un model de mobilitat que prioritzi el transport públic i que "no escanyi les classes populars que necessiten el transport privat en benefici de les oligarquies econòmiques i polítiques".

En les últimes setmanes, els càrrecs electes de la CUP s'han sumat activament a la iniciativa de milers de persones de negar-se a pagar els peatges. En aquest sentit, la formació dóna suport i crida a participar a la convocatòria del proper dia 20 maig ja que entén la insubmissió i la desobediència civil popular "com a eines fonamentals per a la transformació profunda que necessitem del nostre model social i nacional".

"L'oligarquia político-econòmica ha aconseguit beneficiar-se durant anys de la gestió dels peatges"

En un comunicat nacional, la CUP constata que "la població catalana usuària de les autopistes fa dècades que realitza un injust sobreesforç i, degut a la titularitat privada de les autopistes, la major part de beneficis d'aquest sobreesforç ciutadà van a parar a interessos privats i no del conjunt de la població". "L'oligarquia político-econòmica doncs ha aconseguit beneficar-se durant anys de la gestió d'aquestes infraestructures a costa de l'interès comú de la majoria de la població", sentencia.

la formació considera que en els darrers anys estem assistint a la construcció d'un model de mobilitat basat en el foment del negoci privat i no en el benefici públic, col lectiu. "Els nostres polítics han fet una tria i, en connivència amb els grups empresarials que hi han estat vinculats, han potenciat un model de mobilitat absolutament insostenible que ha potenciat desmesuradament els desplaçaments i l'ús del vehicle privat molt per damunt del transport públic", afirma, i remarca que els Països Catalans han estat infrafinançats respecte la resta de l'Estat en infraestructures ferroviàries i en transport públic metropolità.

Pel que fa als peatges, destaca que s'ha optat per un model de gestió i apropiació privada de les infraestructures viàries, una gestió que s'ha concedit, de manera majoritària, a empreses privades amb fortes relacions amb els partits polítics governants. En aquest sentit, critica que les empreses "han pogut fer i desfer en funció dels seus interessos fins al límit d'arribar a aconseguir la pròrroga de les concessions de les autopistes que gestionaven de manera completament injustificada".

A més, assegura que el cost de construcció "ja ha estat està pagat en escreix des de fa molts anys" i, tot i així, quan entre 1998 i 2004 van finalitzar les concessions, es va decidir prorrogar-ne la concessió per períodes que van dels quinze als vint anys. La principal beneficiària va ser l'empresa Abertis, participada majoritàriament per la Caixa i ACS, el president de la qual és Salvador Alemany, que alhora presideix el Consell Assessor del Govern de la Generalitat principatina.


 

 

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  4. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  5. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  6. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  7. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  8. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  9. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  10. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid