Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Activistes contra el Pla Caufec podrien ingressar a presó

Actualment hi ha 9 veïns pendents de dos judicis penals, 6 dels quals tenen una amenaça real d’acabar a la presó

17/05/2012 Drets i Llibertats

Set persones que es van implicar en la lluita per la defensa de la serra de Collserola, mobilitzant-se en contra del pla urbanístic conegut com a Pla Caufec, s’enfroten a l’ingrés a presó per diverses condemnes derivades d’aquella lluita.

El Pla Caufec és un projecte urbanístic que s'havia planejat sobre Esplugues de Llobregat i que preveia la construcció de dos gratacels de 115 metres, un centre comercial, oficines, 600 habitatges d'alt standing i 125 pisos de protecció oficial a la falda de la serra de Collserola.

Des de l’any 1991 unes associacions de veïns es neguen a ser víctimes i alcen la veu contra aquest projecte urbanístic. 20 anys de denúncia de l’especulació per frenar un projecte que finalment la crisi ha ajudat a aturar.

En aquests 20 anys d’oposició ciutadana al Pla Caufec han estat múltiples els actes, les activitats, els arguments i les accions que s’han realitzat. El resultat ha estat un bon nombre de condemnes i sancions jurídiques. Actualment hi ha 9 veïns pendents de dos judicis penals, 6 dels quals tenen una amenaça real d’acabar a la presó.

9 persones acusades de desordres públics, atemptats a l’autoritat i desobediència greu en participar a la manifestació del dia 7 de novembre de 2007 i a la concentració del dia 18 de març de 2009 davant l’Ajuntament.

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  5. Risc més esforç és igual a riquesa?
  6. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  7. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  8. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  9. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  10. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid