Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
29-M
"La veritable funció dels empresonaments era aturar-nos, que tinguéssim por"

El grup de suport als presos del 29-M agraeix les mostres de solidaritat rebudes

07/05/2012 Drets i Llibertats

El grup de suport als presos del 29-M ha celebrat l'alliberament dels tres vaguistes que s'han passat 5 setmanes en presó preventiva i ha afirmat que "la veritable funció d'aquests empresonaments era aturar-nos, que tinguéssim por en aquests primers dies de maig en què el Banc Central Europeu ha vingut a la nostra ciutat a decidir sobre les nostres vides".

El grup també ha constatat com l'Audiència de Barcelona, que va dictar la llibertat sense fiança per a Isma, Dani i Javi, "va deixar en evidència" la magistrada del jutjat d'instrucció número 18, Carmen García, que els va voler imposar fiances de 3.000 i 6.000 euros. Amb tot, lamenten que Laura Gómez, sindicalista de la CGT, encara és a la presó i hi ha centenars d’encausats arran de la vaga general.

Tot i voler reprimir el moviment de protesta, el "el primer de Maig milers de persones vam omplir els carrers de nou amb reivindicacions contra la reforma laboral i les polítiques neoliberals, i a l’endemà, el 3 de maig la vaga d’universitats va desafiar el gran desplegament policial manifestant-se contra les privatitzacions de l’educació", ha remarcat el grup de suport.

Així mateix, ha agraït "el suport mutu i complicitat de tantíssima gent" que va demanar la llibertat dels presos i detinguts. Tot i així, matisa, "la presó segueix aquí, trencant les vides dels qui estan presos i les de les seves famílies i amics". "Tant de bo algun dia la nostra solidaritat i la nostra força creixin tant que facin desaparèixer aquestes institucions del tancament, l’aïllament i el dolor. Aquell dia totes serem una mica més lliures", indica.

Tenen prohibit manifestar-se

D'altra banda, el grup de suport destaca la gravetat de les mesures cautelars que s'ha imposat a Javi, Dani i Isma, a qui a més de comparèixer cada 15 dies al jutjat tenen prohibit “anar a manifestacions públiques o reunions reivindicatives que es puguin produir en la via pública de qualsevol poble o ciutat de Catalunya durant la instrucció d’aquest procés”. Això, alerten, "ve a ser el mateix que anul·lar el dret de reunió i de manifestació per a aquestes tres persones fins el seu judici, que encara no sabem quan serà. I tot sota l’amenaça de la presó preventiva".

Valora
Rànquings
  1. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  2. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  3. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
  4. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  5. Meridiana Resisteix arriba als 2.000 dies de lluita al carrer per la independència
  6. Mirar el món sense oblidar casa nostra
  7. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  8. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
  9. Guanyem Girona impulsa un cicle d’actes per explicar la feina que està fent i el model de ciutat que volen consolidar
  10. L’ANC denuncia un procediment sancionador d’Interior per la protesta contra el rei espanyol a Montserrat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid