Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Mallorca
Maulets envia una bandera espanyola a Bauzá

És la bandera que va retirar el passat 12 d'octubre de la finca púlica de Son Real

27/12/2011 Política
Maulets ha enviat al president del govern balear, José Ramón Bauzá, la bandera espanyola que el passat 12 d'octubre per la Hispanitat va retirar de la finca pública de Son Real. Una acció que s'emmarca en els actes i accions amb motiu de la Diada Nacional de Mallorca.

Amb la bandera s'ha enviat una breu carta on l'organització juvenil manifesta el rebuig per la imposició d'un símbol que entenen "com a portador d'una llarga història de repressió a la nostra illa, així com la voluntat de lluitar contra els qui, com el president Bauçà i el seu Partit Popular, consideram hereus polítics directes del franquisme, règim responsable de tants assassinats, empresonaments i tortures a Mallorca i arreu dels Països Catalans".

La bandera que ha enviat a Bauzá és la que l'exbatle de Calvià i actual conseller de turisme, Carlos Delgado, i el seu director general Jorge Campos, fundador de l'entitat espanyolista i ultradretana Círculo Balear, havien fet col·locar a l'entrada de la finca pública de Son Real, al municipi de Santa Margalida.

L'organització juvenil considera que la bandera espanyola és "un símbol ofensiu a Mallorca, en tant que representa no només un estat que nega l'existència dels Països Catalans i els seus drets nacionals, sinó tota una història de repressió a la nostra illa que dura ja 300 anys". Així, amb aquesta acció simbòlica va voler recordar a l'espanyolisme, en el seu dia de celebració i exaltació del seu passat i present imperial, "que aquest poble no s'aturarà davant els atacs, i que no deixarà mai de lluitar mentre no es respectin els seus drets socials i nacionals".
Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  3. Crònica d’una mort anunciada
  4. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  6. La Coordinadora Antimonàrquica convoca una manifestació per mostrar el rebuig a l'obligació de penjar el retrat del Rei
  7. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  8. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  9. El futur no aterra amb més avions
  10. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid