Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
És l'hora de la CUP

Per Pau Juvillà Ballester, membre de la CGT i de la CUP

L'any 1999 es presentava, per primer cop, la Candidatura d'Unitat Popular a Ponent al poble segarrenc de Biosca, al que seguiria el veí de Torà. Des d'aquell any fins al 2007 varen ésser aquestes les úniques assemblees en tot Ponent, les que varen sostenir, de manera continuada les sigles d'aquesta organització a les que, aquell any s'hi afegirien Lleida i la Vànsa i Fòrnols.

Des de llavors ençà hem estat treballant en dues vessants. D'una banda, a nivell de Lleida, en la confrontació del nostre model de ciutat al que defensava l'equip de govern compartit per l'oposició excepte en casos molt concrets (posa'm una mica mes de carril bici allí, deixa'm penjar la senyera sola l'onze de setembre...), un model de ciutat que no és res més que la continuació del projectat en l'anterior tripartit municipal i al que CiU, enlloc d'oposar-ne un altre, proposa, com alternatives, obres diferents.

18/05/2011 01:25 Pau Juvillà
Pau juvilla lleida1 Pau juvilla lleida1
De l'altra, hem treballat amb la implantació real de la CUP a Ponent, amb llistes amb arrelament social i amb un treball previ a l'esquena, així, si el 27 de març del 2010 presentàvem la CUP de Balaguer, el 6 de novembre del mateix any fèiem el mateix amb la CUP de Borges Blanques a les que s'han afegit la gent d’Alfes, de Bellmunt d'Urgell i de Cava.

El dijous passat, amb la presència de més d'un centenar de persones, dúiem a terme el míting central que campanya on traçàvem novament la nostra idea de ciutat resumida en els 7 panells de la paret, 7 eixos que parlen d'una Lleida participativa, oberta, sostenible, on els espais públics siguin per usos públics, integrada dins del marc dels Països Catalans i socialment justa.

 Això, de fet, es el que es decidirà el 22 de maig, el debat esta actualment sota la premissa de si el que es vol es una majoria del PSC (a hores d'ara inamovible) amb una oposició dòcil com la que han dut a terme ERC i ICV o be una oposició que confronti un nou model de ciutat, una oposició que, tal com apunten algunes enquestes, pot esdevenir la CUP que és, sense cap mena de dubte, l’alternativa necessària.
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  4. La màfia castellana
  5. Vist per sentència el judici de la peça Sitjas Motor del cas Mercuri a l’Audiència de Barcelona
  6. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  7. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
  8. Desenes de milers de persones col·lapsen Barcelona en la vaga de docents i metges
  9. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  10. Entitats ecologistes rebutgen el tancament de Collserola i alerten d’un “extermini desmesurat” del senglar
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid