El tall del carrer, programat per al dia 7, "és també una reivindicació veïnal pel mal estar i la manca d'informació que s'ha generat", segons la CUP. Dimarts 24, els comerciants del voltant del Mercat Central anunciaven que s'estaven plantejant una mobilització per reclamar l'inici de les obres i més informació verídica sobre els terminis d'execució.
L'endemà, però, l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, en una entrevista a Tarragona Ràdio, afirmava que es reuniria amb ells per tal d'escoltar les seves reivindicacions. L'acció consistiria en tallar el trànsit del carrer Ramon i Cajal el dia 7 de setembre a primera hora. Un dia en què també l'Ajuntament, tot i ser dia d'inici del curs escolar, tallarà alguns carrers perquè hi passi la 'Vuelta a España'.
L'objectiu, pressionar l'equip de govern i aconseguir que les obres de reforma de l'edifici emblemàtic de la plaça Corsini s'iniciïn d'un cop. La CUP afirma que, si el requisit per dur-la a terme era rebre suports, això s'ha assolit "més enllà dels comerciants, ja que els veïns també estan farts de la mala planificació de l'Ajuntament" i demanen que "ens unim tots per reclamar més informació als ciutadans, siguin comerciants de dins i fora del Mercat o habitants de la zona".
Així doncs, recomanen als comerciants que "no es deixin entabanar" i que "si tres anys després de la mateixa cançó encara no s'ha aconseguit que l'Ajuntament tingui en compte la gent de Tarragona a l'hora de prendre decisions, és hora de mobilitzar-nos, perquè només amb la mobilització faran cas de les reclamacions". També diuen que "les reunions ja sabem com acaben i ho hem vist en els darrers temps, no cometem el mateix error".
Assenyalen, però, que "aquesta és o hauria de ser també una reivindicació veïnal pel mal estar i la manca d'informació que s'ha generat, és un problema global, ens afecta a tots".
És precisament per això que exigeixen que es tingui en compte els veïns a l'hora de prendre qualsevol acord. Pel que fa a l'aparcament, aposten perquè sigui de gestió pública i no pas privada, "l'Ajuntament està acostumat a privatitzar tots els serveis, empitjorant les condicions laborals dels treballadors i imposant un cost als ciutadans massa elevat per una infraestructura que hem pagat tots".
Tanmateix, la CUP va més enllà de les reclamacions que han fet tant associacions de venedors com partits de l'oposició, i és que reclama que la zona necessita, igual que la resta de la ciutat, zones on deixar els vehicles, motoritzats o no, per part dels veïns. En aquest sentit, la infraestructura pensada des del consistori la troben "idònia" perquè els veïns de Ramon i Cajal, Colom, Reding o Canyelles, entre d'altres, tinguin per fi un lloc accessible a prop de casa.
L'espai, doncs, el troben
suficient com per acollir tant veïns com comerciants i, a més,
iniciatives per dinamitzar el petit comerç, com ara oferir facilitats
als clients, "no només del Mercat Central, sinó també dels carrers
adjacents". "Entenem que amb un simple sistema de quotes entre veïns,
comerciants i clients podríem arribar a solucionar part dels problemes
de l'aparcament al centre de la ciutat i, alhora, es dinamitzaria el
petit comerç", diu la CUP.