Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
sobiranisme
Lluís Llach, Josep Costa i Julià de Jòdar els més votats a les eleccions de l’ANC

Dissabte 25 de maig a Vilafranca del Penedès en el ple de constitució del Secretariat. Serà en aquest espai on el nou Secretariat escollirà els quatre càrrecs orgànics: presidència, vicepresidència, tresoreria i secretaria.

18/05/2024 Política

Aquest vespre, s'ha fet públic els resultats provisionals de les eleccions al Secretariat Nacional de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) . Les votacions, que van començar el dimarts 14 de maig, han conclòs aquest migdia a les 14 h.

En el bloc nacional, els candidats elegits han estat: Lluís Llach Grande, amb 3.268 vots; Josep Costa Rosselló, amb 3.105; Julià de Jòdar, amb 2.240; Toni Strubell Trueta, amb 2.103; Josep Cruanyes, amb 2.060; Jordi Pesarrodona Capsada, amb 2.017; Joan Matamala i Alzina, amb 1.510; Uriel Bertran Arrué, amb 1.236; Eulàlia Sirvent Roma, amb 1.103; Sílvia Ventura Mas, amb 1.081; Conxita Bosch Riera, amb 918; Núria Macià Goñi, amb 847; i Joan Puig Cordon, amb 715.

Pel que fa al bloc sectorial, els candidats elegits han estat: Elisenda Romeu Oller, amb 530 vots; Anna Ariño Garrié, amb 362; Albert Jordi Vendrell, amb 327; Carles Sastre Benlliure, amb 322 i Joan Freixanet Solervicens, amb 289 i en el bloc jove els dos candidats elegits han estat Josep Punga Tandu i Josep Màsich Piqué.

El dijous 23 de maig, un cop s'hagin resolt possibles reclamacions, la Junta Electoral farà públics els resultats definitius. Les secretàries i secretaris nacionals, escollits pels membres de ple dret de l'entitat, es trobaran el dissabte 25 de maig a Vilafranca del Penedès en el ple de constitució del Secretariat. Serà en aquest espai on el nou Secretariat escollirà els quatre càrrecs orgànics: presidència, vicepresidència, tresoreria i secretaria.

L'entitat es felicita per un procés electoral transparent i que ha transcorregut sense incidències. Alhora, vol agrair la participació dels 3.976 socis en les votacions (un augment de gairebé el 20% respecte a les eleccions de 2022), així com a totes les persones que s'han presentat a aquestes eleccions i també als voluntaris que han fet possible els punts d'assistència a la votació presencials.

Valora
Rànquings
  1. "Totes al carrer el 7 de febrer!"
  2. Quan tot falla, no és casualitat
  3. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  4. Sant Sebastià: Una reflexió pendent
  5. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  6. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  7. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  8. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
  9. Cal Bloke esdevé cooperativa d’habitatge i marca un precedent en la lluita pel dret a l’habitatge a Manresa
  10. Mig centenar de persones es planten a les oficines de Vandor per exigir la renovació dels contractes i denunciar lloguers il·legals
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid