Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
2000 Lluís Maria Xirinacs anuncia que abandona definitivament la seva plantada

2000 Lluís Maria Xirinacs anuncia que abandona definitivament la seva plantada per la independència dels Països Catalans

14/05/2000 Tal dia com avui

Tal dia com avui de 2000 Lluís Maria Xirinacs anuncià que abandonava definitivament la seva plantada per la independència dels Països Catalans, després de mesos de protesta a la plaça Sant Jaume.

Xirinacs es va plantar davant el palau de la Generalitat de Catalunya per demanar que es constituís l'Assemblea dels Països Catalans que havia d'emprendre la marxa cap a la independència.

Era el dia 1 de gener de 2000 i l'ex-senador va passar a la plaça dotze hores ininterrompudes cada dia fins al 14 d'abril d'aquell any. Amb aquesta acció simbòlica començava la campanya 'Jo també em planto' (manifest).

Rànquings
  1. Oriol de Fàbregues qüestiona el relat del 1714 i reivindica la vigència de les Constitucions catalanes
  2. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  3. Diumenge 28 de desembre, “mosca morta” amb el diari Ara
  4. La dignitat no entén de competències
  5. Manifestació multitudinària a València "Pel dret a l’habitatge, ara!"
  6. La CUP ret homenatge a Francesc Macià a Montjuïc i carrega contra la monarquia i la “falsa transició”
  7. Pobles Vius reclama aturar les subvencions al biogàs arran del brot de grip aviària a Bellpuig
  8. Xarxa contra l’urbanisme inundable i insostenible
  9. Un bon cop de guillotina al Català de França
  10. Actualització: Els camions amb gallines sacrificades pel brot de grip aviària travessen Bellcaire d’Urgell
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid