L’AJC considera que com a joves estudiants i treballadores aquesta és
una qüestió que els hi afecta directament, però van matisar que a
mesura que han anat treballant sobre la problemàtica, han vist com
aquesta era una qüestió que afecta a tothom.
La campanya ha estat dividida en diverses fases, primer es va fer
agitació per tal que el poble comencés a preguntar-se i a plantejar-se
els diferents problemes que Capellades arrossega amb el transport;
seguidament es va bustiar una octaveta on s’hi podia llegir el manifest
de denúncia, i una enquesta on es preguntaven diverses qüestions sobre
la valoració que en fan els i les vilatanes sobre el transport públic
que arriba al poble.
I actualment s'estan recollint reclamacions i signatures per a enviar-les a
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Transports
Metropolitants, que és qui gestiona la xarxa de trens que arriben a
Capellades.
Seguidament van exposar quina és la problemàtica en que es troba el poble actualment:
* Augment de 20 minuts el trajecte del viatge en tren de Capellades a Barcelona, provocat per l’augment de la freqüència d’aquest fent que el tren pari a totes les estacions. Durada actual del trajecte 1 hora i 30 minuts.
* Tot i aquest augment, el temps de transbord d’una targeta T-10 de 5 zones, continua sent el mateix, cosa que provoca que moltes persones hagin de pagar el bus d’apropament sense opció a transbord.
* L’augment de la freqüència del pas de trens va provocar la construcció d’una nova via a l’estació de Capellades. Aquesta remodelació va anar acompanyada de la construcció d’una passarel·la que serveix per traspassar d’una via a l’altra. Aquesta passarel·la no disposa d’ascensor i és tant gran que molts cops es perd el tren.
* El bus d’apropament no cobreix tots el trens, és a dir, en molts dels trajectes has d’esperar 25 minuts a l’estació per a que el bus torni a baixar o pujar a peu. Aquest problema es dóna perquè aquest és un servei deficitari que rep una baixa subvenció per part de la Generalitat. L’Ajuntament ja s’ha posicionat argumentant que no pensen pagar el servei.
* La targeta de pensionista no inclou el bitllet del bus d’apropament.
* Augment d’un 7% del preu del bitllet de tren cada any.
Un cop presentada la situació varen exposar els resultats de les enquestes que majoritàriament apostaven per un “Tino” (nom popular del bus d’apropament) gratuït i per una millora de tot el servei en general, considerant-lo actualment com a car i amb cap avantatge amb les noves reformes.
Finalment l’AJC va exposar les seves reivindicacions:
* Bus d’apropament gratuït totalment subvencionat de la Generalitat o en part per l’Ajuntament.
* Un bus d’apropament per a tots els trens que arriben a l’estació.
* Un compromís per part de l’Ajuntament per millorar el servei de tren.
* Una remodelació de la passarel·la que es troba a l’estació, que realment estigui adaptada per a persones amb poca mobilitat.
* Un augment del temps de transbord a les targetes T-10 de Transports Metropolitans.
L’acte va concloure amb un torn obert de paraules on els diversos assistents van plantejar dubtes i van aportar noves idees i propostes.
* Augment de 20 minuts el trajecte del viatge en tren de Capellades a Barcelona, provocat per l’augment de la freqüència d’aquest fent que el tren pari a totes les estacions. Durada actual del trajecte 1 hora i 30 minuts.
* Tot i aquest augment, el temps de transbord d’una targeta T-10 de 5 zones, continua sent el mateix, cosa que provoca que moltes persones hagin de pagar el bus d’apropament sense opció a transbord.
* L’augment de la freqüència del pas de trens va provocar la construcció d’una nova via a l’estació de Capellades. Aquesta remodelació va anar acompanyada de la construcció d’una passarel·la que serveix per traspassar d’una via a l’altra. Aquesta passarel·la no disposa d’ascensor i és tant gran que molts cops es perd el tren.
* El bus d’apropament no cobreix tots el trens, és a dir, en molts dels trajectes has d’esperar 25 minuts a l’estació per a que el bus torni a baixar o pujar a peu. Aquest problema es dóna perquè aquest és un servei deficitari que rep una baixa subvenció per part de la Generalitat. L’Ajuntament ja s’ha posicionat argumentant que no pensen pagar el servei.
* La targeta de pensionista no inclou el bitllet del bus d’apropament.
* Augment d’un 7% del preu del bitllet de tren cada any.
Un cop presentada la situació varen exposar els resultats de les enquestes que majoritàriament apostaven per un “Tino” (nom popular del bus d’apropament) gratuït i per una millora de tot el servei en general, considerant-lo actualment com a car i amb cap avantatge amb les noves reformes.
Finalment l’AJC va exposar les seves reivindicacions:
* Bus d’apropament gratuït totalment subvencionat de la Generalitat o en part per l’Ajuntament.
* Un bus d’apropament per a tots els trens que arriben a l’estació.
* Un compromís per part de l’Ajuntament per millorar el servei de tren.
* Una remodelació de la passarel·la que es troba a l’estació, que realment estigui adaptada per a persones amb poca mobilitat.
* Un augment del temps de transbord a les targetes T-10 de Transports Metropolitans.
L’acte va concloure amb un torn obert de paraules on els diversos assistents van plantejar dubtes i van aportar noves idees i propostes.
Per saber-ne més: