Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
L'Assemblea de Joves de Valls denuncia els greuges del TAV i l'eliminació de trens

L'Assemblea de Joves de Valls ha denunciat públicament la retirada en les darreres setmanes de dos trens que unien Valls i Barcelona i anuncia una campanya contra el desballestament d'aquest servei públic. En un comunicat l'AJV també denuncia els preus abusius, el horaris incompatibles i els recorreguts eterns de la xarxa de Renfe per arribar a Tarragona o a Valls. Un fet al qual se li suma el fet de perdre hores i hores a causa de les obres del TAV i les esllavissades que genera.  Un tren (el TAV) "que la gran majoria de les classes populars catalanes no l’utilitzarà mai o en comptadíssimes ocasions"

15/09/2008 18:52 Política

                                      Per un transport públic i de qualitat

Ja fa temps que el jovent de Valls patim les conseqüències d’un transport públic nefast i caigut en l’oblit. La gota que ha fet vessar el got ha estat la retirada en les darreres setmanes de dos trens que unien Valls i Barcelona. Si la situació anterior ja era precària, -amb tan sols dos trens directes i dos amb transbord al dia en ambdós sentits i amb uns preus abusius-, ara es fa insostenible, ja que és impossible arribar a Barcelona en transport públic a l’hora que moltes empreses i universitats obren portes (8 del matí) ni anar a Valls a l’hora que moltes d’elles pleguen (8 i escaig de la tarda). La cosa no difereix gaire dels joves que hem de fer d’anar a la feina o a classe a Reus i a Tarragona. Preus abusius, horaris incompatibles i recorreguts eterns. A part d’haver perdut hores i hores per culpa de les obres del TAV i les esllavissades que van provocar, ara hem de veure com el recorregut entre Valls i Tarragona s’allarga a pràcticament una hora per haver de passar per l’estació del TAV, un tren que la gran majoria de les classes  populars catalanes no l’utilitzarà mai o en comptadíssimes ocasions. Aquesta, però, ha estat la gran prioritat de l’Estat espanyol per convertir Catalunya en un barri de Madrid i en un parc temàtic i turístic, encara que sigui a costa del medi ambient i del transport públic català.

És incomprensible com certs partits polítics i institucions s’omplen la boca parlant de la defensa del Medi Ambient i en canvi deixen en l’oblit les nostres comarques i ens obliguen a utilitzar el transport privat. A més a més se l’hi ha de sumar tots els desavantatges que provoca: repercussions negatives pel medi ambient, empobriment del jovent ja de per si precari per l’elevat preu de la benzina i els peatges que envolten la nostra vila i, fins i tot, la impossibilitat per molts d’assistir a classe o a la feina.

El transport públic ha de ser un servei i no basar-se solament en la rendibilitat econòmica. L’Alt Camp no pot restar en l’oblit per part de les institucions. Ja ni ha prou que la RENFE ens prengui el pèl. Ja n’hi ha prou que l’Estat espanyol se’ns rifi. Generalitat, Diputació, Ajuntament... tots sou còmplices d’aquesta situació i el jovent exigim que mogueu fitxa. No volem esperar a les solucions a llarg termini ni al que diguin els plans territorials. Les solucions les volem ara i aquí. Per un transport públic, popular i de qualitat, l’Assemblea de Joves de Valls en peu de guerra!

Per saber-ne més:

 
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  6. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid