Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Un centenar de persones caminen per difondre l'oposició al Vial Interpolar

Unes 100 persones veïnes de  Bellaterra i altres zones de Cerdanyola, Barberà i Badia, han seguit la convocatòira anunciada fa uns dies i han recorregut avui l'espai reservat per a la construcció del Vial interpolar a les seves poblacions del Vallès. La caminada havia estat convocada per diversos  col·lectius ecologistes, socials, veïnals i polítics amb la idea  de visualitzar sobre el terreny per on passaria, amb quines vies connectaria i quins impactes mediambientals, territorials i urbanístics pot tenir l'execució del projecte del vial Interpolar.

06/04/2008 23:39 Territori

Aquests col·lectius vénen defensant fa temps que aquest Vial no és actualment necessari i en canvi seria força perjudicial per les poblacions per on ha de transcórrer.

La caminada ha començat a l'Església Romànica de Barberà del Vallès i sense entrebancs ha transcorregut des de la plaça del Mil·lenari fins l'actual final del Camí Verd del Vallès a Bellaterra, també afectat per la Interpolar. El grup ha anat fent aturades en diferents punts del recorregut, per conèixer el traçat concret i les seves afectacions sobre el territori.


El projecte de la Interpolar Sud consisteix en una autovia de segon nivell projectada i recollida al Pla General Metropolità de 1976 que discorre paral·lela a l'autopista A7 des de Molins de Rei fins a Granollers, connectant diferents polígons industrials (logístics, bàsicament), comercials (grans superfícies comercials) i esportius (Circuït de Catalunya). Va ser definida com una infraestructura  viària de 4 carrils amb mitgera, amb control d'accessos mitjançant rotondes elevades i amb un límit de velocitat de 80  km/h. La previsió és que hi circulin uns 100.000 vehicles diaris, en gran part camions. Segons els representants de les entitats convocants, "al soroll i contaminació que afegirà a l'existent a la zona, cal sumar que fragmentarà de forma intensa nuclis urbans consolidats, com en el cas de Barberà, i espais rurals i naturals de la comarca del Vallès".

Els organitzadors han expressat que "És per això que hem volgut que els nostres veïns vinguessin a trepitjar els espais que ocuparia la Interpolar i puguin formar-se, així, una opinió" Un membre de l'organització de la caminada també ha afirmat que "estem molt contents de la resposta obtinguda ja que al llarg del recorregut s'ha anat afegint a la caminada més gent, de totes les edats, fins a superar el centenenar i que ara faran de transmisors amb els seus coneguts."

Els col·lectius convocants:


Alternativa d'Esquerres per Badia (Candidatures Alternatives del Vallès)   http://www.aebadia.org/
Associació de Veïns del Turó de Sant Pau de Bellaterra   http://www.turosantpau.blogspot.com/
Bellaterra Contra el Vial Interpolar   http://www.bellaterracontrainterpolar.org/
Bellaterra Natura   www.bellaterra.org/bellaterranatura.html
Ciutadans pel Camí Verd del Vallès   http://www.camiverd.org/
Esquerra Alternativa per Barberà (Candidatures Alternatives del Vallès)   http://www.barberadelvalles.bloc.cat/
Grup Escolta Bellaterra   http://www.grupescoltabellaterra.org/
Participació Activa i Social de Cerdanyola (Candidatures Alternatives del Vallès)   http://www.pas-cerdanyola.org/

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  4. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid