Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La Intersindical-CSC s’oposa a la vaga dels sindicats de RENFE pel traspàs de rodalies

14.09.07 La polèmica s’origina arran la convocatòria de 6 dies de vaga realitzada per les grans organitzacions sindicals dins de RENFE i Adif (CCOO, UGT, SEMAF, CGT i Sindicato Ferroviario) pel traspàs de competències de rodalies.

14/09/2007 11:30 Política

Aquestes organitzacions sindicals han convocat fins a 6 dies de vaga (25 i 26 de setembre, i 1,2,11 i 15 d'octubre) davant de les incerteses que els plantejava el traspàs de competències del servei de rodalies de RENFE. Al seu entendre, sense oposar-se al traspàs de competències, al·leguen desinformació i la posada en perill dels seus llocs de treball així com de la seva qualitat.

En aquest sentit, la Intersindical-CSC ha emès un comunicat lamentant aquesta convocatòria, ja que RENFE i Adif mantenen un model de gestió "absolutament indefensable, com a treballadors i com a usuaris". Més enllà, recalquen que encara ho és més quan RENFE "està immersa des de fa temps en un procés de privatització de serveis". Al seu entendre, doncs, el fet de discutir-se el traspàs autonòmic no suposa cap afegit a les problemàtiques existent a dia d'avui.

Cal recordar que el traspàs de competències i dels recursos necessaris per a executar-les sempre ha estat un cavall de batalla en la lluita per l’autogovern, i que sempre s’ha presentat com una via per a millorar el servei envers els i les usuàries. Aquesta demanda s’ha reforçat arran dels creixents problemes d’infraestructures i de serveis tal com han reconegut algunes de les empreses implicades i el mateix govern espanyol, partidari sembla ser del café para todos.

De la mateixa manera, cal recordar també que algunes d'aquestes centrals sindicals han defensat sovint la centralització de la legislació laboral i la negociació col·lectiva, sent les primeres a amagar informació als treballadors i treballadores i a d'altres organitzacions sindicals quan han volgut. 

Des de la Intersindical-CSC, es fa una crida a les federacions catalanes a desmarcar-se d’aquesta convocatòria que consideren que amaga un posicionament espanyolista “més propi del segle passat”.

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  6. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  7. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  8. 13 anys sense en Toni Lecha
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid