El Casal d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV) d’Elx (Baix Vinalopó) ha llançat una emocionant crida a la participació en el Correllengua 2025, una celebració que enguany pren força amb motiu de la Diada Nacional del País Valencià. L’acte tindrà lloc el divendres 17 d’octubre a les 19:00h, amb inici a la Plaça del Gall del Raval, punt de partida d’una cercavila que recorrerà els carrers fins a la Plaça de Baix, davant l’Ajuntament.
La jornada promet ser un esclat de cultura, música i reivindicació. Hi participaran colles de dolçainers i tabaleters, Cabuts, Muixerangues del sud del País Valencià, i associacions veïnals que oferiran cançons i rondalles populars acompanyades d’instruments tradicionals com guitarres, bandúrries i llaüts. Els parlaments i el concert final posaran el colofó a una vesprada que vol ser tant festiva com combativa.
Amb el lema “No et limites a contemplar aquestes hores que ara vénen, baixa al carrer i participa”, el Casal d’Elx apel·la a la mobilització ciutadana per defensar la llengua, la cultura i les tradicions valencianes. El vídeo promocional, elaborat per ciutadans del sud del País Valencià, reforça aquest esperit amb imatges que transmeten estima, orgull i compromís.
El Correllengua 2025 a Elx es presenta com una oportunitat per fer poble, per enfortir els vincles comunitaris i per reivindicar, amb alegria i determinació, la identitat valenciana. Una cita ineludible per a tots aquells que estimen la llengua i volen fer-la viure al carrer. Vos hi esperem amb els braços oberts i el cor encés.