Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1983- Pere Bascompte es refugia a Perpinyà després de ser alliberat per error

Pere Bascompte es refugia a Perpinyà després de ser alliberat per error

01/12/1983 Tal dia com avui
Cartell en solidaritat amb Pere Bascompte Cartell en solidaritat amb Pere Bascompte

L’1 de novembre de 1983 Pere Bascompte es refugia a la Catalunya Nord després de ser alliberat per un error administratiu 4 mesos després de ser jutjat per participar l’any 1981 en el segrest del periodista Federico Jiménez Losantos, que s'havia convertit en objectiu de l'organització independentista Terra Lliure per les seves actuacions contràries al català, i a qui alliberaren després de disparar-li un tret a una cama. Bascompte va ser detingut el 3 de desembre de 1981 juntament amb 21 independentistes més acusats de ser de Terra Lliure.


Durant l’exili va ser detingut el 1985 i de bell nou l'11 de gener de 1989, prop de Perpinyà. Posteriorment va ser encarcerat a la presó de Tolosa. El 1991 va participar en les negociacions amb Àngel Colom i Josep Lluís Carod-Rovira per la dissolució de Terra Lliure IV Assemblea, que acabarien amb l'ingrés de Bascompte i alguns militants de Terra Lliure IV Assemblea a Esquerra Republicana de Catalunya (Bascompte va abandonar ERC pocs anys després) . Finalment, l’any 1999 Bascompte va poder tornar a Manresa ja que les seves causes judicials havien prescrit.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  7. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  8. Les Marxes de Torxes reclamen l’amnistia per a Dolores López Resina, Pablo Hasel i la resta de represaliats polítics
  9. Es presenta el llibre "La moguda juvenil a la Prosperitat. 1980-2000"
  10. Manifestació multitudinària a València "Pel dret a l’habitatge, ara!"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid