Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
8M
La CUP de Reus no participarà als actes institucionals municipals del 8M

La formació anticapitalista crida a participar de la jornada organitzada per la Plataforma 8M de Reus i critica el discurs liberal dels partits del consistori

06/03/2025 Gènere

La CUP, com a organització que forma part de la Plataforma 8M de Reus, no farà seguiment ni participarà en els actes institucionals municipals del Dia Internacional de la Dona Treballadora. Les independentistes s'adhereixen, així, a la defensa per part de les organitzacions feministes del Camp de Tarragona de desvincular-se de les propostes institucionals que deixen enrere molta part de la població, ja sigui per qüestions de classe, origen o dissidència sexual. La finalitat d'aquesta renúncia és evidenciar la necessitat d'organitzar-se des de la base, defensar un feminisme de transformació del sistema capitalista i heteropatriarcal i confrontar els discursos del que només ofereixen solucions a les dones ja més privilegiades dins el sistema..

“Tenim davant una onada reaccionària antifeminista que només es pot respondre amb un feminisme d’arrel: aquell que defensa els drets i la consecució de vides dignes per a totes les persones”, assenyala la regidora de la CUP, Mònica Pàmies, tot recordant que “el consistori va assumir el compromís arran de l’aprovació d’una moció de la CUP de defensar el feminisme transversal i anticapitalista i de moment han començat contraprogramant activitats com la concentració de la Plataforma Feminista de Reus pel 8M amb l’Expo-profit”, afegeix.

Les cupaires reusenques criden, doncs, a la participació de les activitats que ha organitzat la Plataforma Feminista, que enguany s’engloben sota el lema “Contra el feixisme, més feminisme”. Al matí es faran diverses activitats, com un taller i contacontes a la Caseta de l’Arbre, seguit d’una concentració a la plaça Mercadal, una Taula Rodona al passeig Mata centrat en el ‘Feminisme com a resposta al desmantellament dels serveis públics’ -on hi participen la Plataforma per la Reobertura 100% Pública de la Residència Gent Gran de Reus, El Sindicat d’Habitatge de Reus i Cap Tancament a la Pública- i el dinar popular. A la tarda, les cupaireseranàn a la manifestació unitària convocada a le18 h a la plaça Imperial Tarraco. “Cal que ens visibilitzem arreu i donem una alternativa al feminisme que no assumeix la realitat”, conclou Pàmies.
Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid