Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Habitatges
Salvem Sorpe recull signatures per aturar un macroprojecte urbanístic de 379 habitatges
23/02/2025 Territori

Salvem Sorpe ha iniciat una recollida de signatures per aturar el macroprojecte urbanístic que Baqueira Beret ha projectat a aquest poble del Pallars Sobirà de tot just 24 habitants i 35 cases. L’empresa pretén construir 379 habitatges. Els promotors de la Plataforma creuen que és “un projecte desmesurat i d’una altra època”. Baqueira Beret, juntament amb altres inversors, va adquirir fa més de 20 anys, els terrenys adjacents a Sorpe per construir un gran nucli urbà al poble per accedir a una futura ampliació de l’estació d’esquí. Ara el projecte s’ha reactivat i és quan s’ha creat aquesta plataforma opositora.

Les crítiques al projecte van portar a Baqueira Beret a presentar l'abril del 2024 una modificació del projecte per reduir-lo a 154 habitatges. La posició de la Plataforma Salvem Sorpe és clara: “ni 379 ni 154 habitatges són acceptables”. Segons la Plataforma, l’Ajuntament d’Alt Àneu per evitar els nous estudis mediambientals i els tràmits que comportaria el nou pla de 154 habitatges, ha optat per reprendre el projecte original de les 379.

La construcció d’aquesta macrourbanització tindria "efectes irreversibles" segons la plataforma: destrucció de la identitat de Sorpe, alt impacte ambiental i un projecte especulatiu que no respon a una necessitat real i local d’habitatge.

En menys de deu dies Salvem Sorpe ja ha recollit prop de 700 signatures que farà arriba a totes les administracions.

Valora
Rànquings
  1. "Temps de mobilització"
  2. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. Treballadors per la Independència de l'ANC s'han concentrat davant del Foment del Treball
  5. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  6. La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat
  7. Commemoració del centenari del Complot de Garraf i la figura de Jaume Compte a Castelló d'Empúries
  8. Ai, Castella castellana, no t’hagués conegut mai!
  9. Cal repensar el model sindical
  10. La manifestació de la Intersindical a Barcelons aplega centenars de persones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid