Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Nova cultura de l'aigua
La Fundació Nova Cultura de l'Aigua atorga el seu premi col·lectiu anual a Salvem l'Aqüífer del Molinar i a la Colla Ecologista La Carrasca-Ecologistes en Acció

Els premis Dragona Iberia són els guardons que la Fundació concedeix des de l'any 2004 en reconeixement de la tasca de col·lectius i persones en defensa dels valors de la Nova Cultura de l'Aigua

28/05/2024 Territori

La Fundació Nova Cultura de l'Aigua (FNCA) promou un canvi en la gestió de l'aigua per tal d'aconseguir actuacions més racionals i sostenibles. Concebuda com a instrument de generació de coneixement i d'intervenció social, fa un intens treball científic que posa a l'abast de la ciutadania, cosa que facilita la participació pública i la transformació social.
 
La tasca científica i investigadora de la FNCA es reflecteix en un gran nombre de publicacions, entre les que destaquen els informes del seu Observatori de Polítiques de l'Aigua, que fa un seguiment i avaluació de la política d'aigües a escala europea, estatal i de demarcació, sobretot del procés d'implementació de la Directiva Marc de l'Aigua a Espanya i Portugal.
 
La Fundació també organitza el Congrés Ibèric de Gestió i Planificació de l'Aigua, convocatòria científica biennal que compta ja amb 12 edicions, l'última de les quals va tindre lloc a la Universitat de Múrcia l'any 2023.
 
Els premis Dragona Iberia són els guardons que la FNCA atorga, des de l'any 2004, en reconeixement de la tasca de col·lectius i persones en defensa dels valors de la Nova Cultura de l'Aigua. Entre els premiats durant aquest llarg període de temps trobem, per exemple, els escriptors José Luis Sampedro i Miguel Delibes, i la Plataforma Xúquer Viu.

Enguany, el premi col·lectiu l'han rebut conjuntament Salvem l'Aqüífer del Molinar i la Colla Ecologista La Carrasca-Ecologistes en Acció d'Alcoi. La FNCA destaca el "tenaz empeño durante más de 20 años frente a la irracionalidad y la especulación urbanística, que todavía siguen amenazando al acuífero del Molinar"; "es encomiable que estas dos pequeñas asociaciones hayan sumado sus fuerzas durante tanto tiempo en defensa del derecho humano al agua. Han divulgado la Nueva Cultura del Agua y han incidido especialmente en el tan ineludible y poco aplicado principio de precaución."
 
El premi a títol individual l'ha rebut Luis Babiano Amelibia, per la seua trajectòria professional des del Centre Nacional de Noves Tecnologies de l'Aigua (CENTA) i per la seua tasca en l'Asociación Española de Operadores Públicos de Abastecimiento y Saneamiento (AEOPAS). També ha rebut un premi especial el professor de Dret i expresident de la FNCA, Abel La Calle Marcos.
 
Les associacions Salvem l'Aqüífer del Molinar i la Colla Ecologista La Carrasca-Ecologistes en Acció d'Alcoi han expressat la seua alegria pel premi:
"És un honor que una Fundació tan prestigiosa com la Fundació Nova Cultura de l'Aigua haja valorat el nostre treball. El premi no és només per a nosaltres un reconeixement, sinó que és, sobretot, un estímul per a continuar en la defensa de l'aqüífer del Molinar que, no ho hem d'oblidar, és la principal i insubstituïble font d'aigua potable de la ciutat d'Alcoi. Som molt conscients que, sense aigua, no hi ha futur, i per això seguirem lluitant contra els projectes urbanístics a la Canal que continuen amenaçant un recurs tan vital com és l'aigua ".
Els premis s'han lliurat a Coín (Màlaga), durant la celebració de l'assemblea anual de la Fundació el passat cap de setmana; davant de la dificultat d'assistir personalment, el premi concedit a les entitats alcoianes l'ha recollit en el seu nom el professor de la Universitat de València i membre de la Fundació Nova Cultura de l'Aigua Francesc La Roca.
Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  2. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  3. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  4. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  5. Estat Català publica les biografies de 120 participants en els Fets de Prats de Molló
  6. El sindicalisme combatiu convoca una manifestació alternativa per a la vaga general a Barcelona
  7. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  8. Fem Catalunya Nord presentarà el Manifest de Perpinyà coincidint amb la Diada del 7 de novembre
  9. Llibertat.cat, vint anys amb veu pròpia
  10. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid