Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Pensions
Milers de persones omplen els carrers de Perpinyà en la 8a jornada de vaga

En vigílies de la votació al Parlament francès sobre la reforma de les pensions ha tingut lloc la 8a jornada de mobilització d'aquest dimecres a Perpinyà 

15/03/2023 Laboral

Cap a la 13h ha finalitzat una nova manifestació pels carrers de Perpinyà, més de 10.000 persones segons els sindicats i 4.500 ha comptat la gendermaria francesa. En una jornada de lluita i ja són 8 en els darrers mesos  contra reforma d'edat per a jubiliar-se a l'Estat francès.  

La jornada ha començat cap a les 7.30 hores, on unes 150 persones han entrat a la rotonda d'Amsterdam, que dóna accés al mercat internacional de Sant Carles, provocant greus problemes de circulació a la zona. La majoria dels activistes van trencar el campament cap a les 10 del matí per manifestar-se al centre de la ciutat, però uns quants acèrrims encara van mantenir el bloqueig al migdia.

Mentre que la majoria dels activistes van abandonar el lloc al voltant de les 10 del matí per sumar-se a la manifestació intersindical que havia de començar des de la plaça de Catalunya, uns quants armilles grogues van preferir quedar-se per mantenir el bloqueig.

Un altre bloqueig també ha tingut com a objectiu el dipòsit de Sankéo entre les 5 i les 7:15, que ha impedit la circulació d'autobusos de la comunitat urbana de Perpinyà a primera hora del matí. Segons la direcció de Sankéo, els serveis escolars s'han vist afectats especialment.

La CGT Energie també reclama talls de llum "decidits en una reunió general intersindical" al sector de les dipòsits de Sankéo (a Haut-Vernet), a la plataforma de correu de Perpinyà Nord i als voltants del centre comercial Porte d'Espagne (Perpinyà Sud). Aquestes retallades es van fer durant la nit de dimarts a dimecres. Enedis també n'enumeta un altre a Pollestres. Segons l'empresa, en total, uns 1.200 usuaris haurien estat privats d'electricitat. Aquest dimecres, a les 14 h, tots els clients afectats havien estat reconnectats a la xarxa.

Valora
Rànquings
  1. "Totes al carrer el 7 de febrer!"
  2. Quan tot falla, no és casualitat
  3. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  4. Sant Sebastià: Una reflexió pendent
  5. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  6. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  7. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  8. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
  9. Cal Bloke esdevé cooperativa d’habitatge i marca un precedent en la lluita pel dret a l’habitatge a Manresa
  10. L’escola catalana s’ha oblidat de Darwin
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid