Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
en defensa del territori
Ecologistes demanen al govern que no cedeixi a les pressions per retallar el PRUG de cap de Creus

Inicien una campanya per evitar-ho i reclamen un major nivell de protecció del parc natural

15/12/2022 Territori

Unes 27 entitats ecologistes han demanat al Govern que no cedeixi a les pressions per retallar el Pla Rector d'Usos i Gestió (PRUG) de cap de Creus. Es tracta de subsectors econòmics vinculats a la pesca, el submarinisme i la nàutica. Per evitar-ho, els ecologiestes han iniciat una campanya que s'allargarà fins a l'estiu, quan preveuen que el document surti a exposició pública. Els ecologistes consideren que ja es tracta d'un document de "mínims" i que rebaixar algunes de les propostes inicials, com han demanat alguns sectors durant la fase participativa, suposaria perdre "l'oportunitat" per protegir aquest espai, vint anys després que es creés.

Entre les peticions que fan els contraris a aquesta regulació, hi ha que “salti” el nivell de protecció de determinades espècies, les restriccions previstes en la navegació de les motos aquàtiques o la limitació prevista d’accés a les embarcacions de grans dimensions a les cales. Tampoc veuen bé, segons els ecologistes, que es vulgui “multiplicar per deu” la protecció de les reserves naturals parcials del parc. Una fita “històrica” per a les entitats en defensa de la natura.

Valora
Rànquings
  1. La clandestinitat ignorada: Rafael Renyé, àlies Aleix Renyé
  2. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  3. La pagesia torna a tallar carreteres arreu de Catalunya contra les polítiques que ofeguen el camp
  4. Quan la lletra petita amaga la renúncia a la sobirania
  5. El Correllengua Agermanat posa en marxa una web per difondre la iniciativa arreu dels Països Catalans
  6. Ressenya de “Lenin i Gramsci”, editat per Joan Tafalla
  7. Els pagesos mantenen els talls viaris i reclamen garanties polítiques
  8. "Menorca per viure", una crida col·lectiva per una illa viva i amb futur
  9. Barcelona no pot respirar: continuen les mobilitzacions veïnals contra l’excés de trànsit
  10. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid