Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
11S22
Homenatge Gustau Muñoz, assassinat fa 44 anys per un policia al carrer Ferran de Barcelona
12/09/2022 Drets i Llibertats

Ahir es va fer, com cada Diada Nacional, organitzacions de l'esquerra independentista van retre un homenatge a Gustau Muñoz, el jove de 16 anys assassinat per un policia avui fa 44 anys, l'11 de setembre del 1978, al carrer Ferran, justament on s'ha celebrat la concentració, a la qual han assistit centenars de persones. Muñoz va perdre la vida després de ser disparat quan participava en una mobilització del Partit Comunista d'Espanya Internacional.

Cal recordar que d'ençà el 28 d'octubre de 2018: La família de Muñoz va presentar una querella al Consolat de l'Argentina de Barcelona a fi que la magistrada María Servini, que instrueix dels crims del franquisme des de Buenos Aires, identifiqui els culpables i en demani l'extradició, atès que es reconeix que un assassinat comès en democràcia pot incorporar-se en l'etapa prèvia si els cossos repressors han continuat essent els mateixos.

👉🏽 "El jovent ha de tenir memòria. Ha de recordar que aquest Estat s'ha construït en base a l'aniquilació de pobles, reprimint i perseguint aquelles que anaven en contra el Règim."

👤 Dani Cornellà, diputat de la @cupnacional pic.twitter.com/UxEPDk23on

— Arran (@Arran_jovent) September 11, 2022

 

 

 

 

 

 

Valora
Rànquings
  1. Alacant no es toca, memòria, llengua i resistència
  2. Concentració a Barcelona contra l’ampliació de l’aeroport
  3. El poble valencià es mobilitza per la reconstrucció popular i per trencar el llegat colonial del Decret de Nova Planta
  4. "Cultura al carrer" alça la veu a la Festa Major de Sant Cugat per denunciar les traves a l'ús de l'espai públic
  5. Vallcarca en lluita davant el desnonament de 40 persones, 13 d’elles menors
  6. Commemoració del 50è aniversari de les detencions dels 10 d'Alaquàs
  7. Es reactiva el projecte “Països Espoliats” per denunciar l’espoli fiscal als Països Catalans
  8. 24 de juny, la festa nacional que ens manté vius
  9. Decidim crida a l’autoorganització dels sectors combatius del territori
  10. SUMEM-CUP Banyoles denuncia la destrucció del patrimoni històric i cultural de la ciutat per deixadesa institucional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid