Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
habitatge
La CUP Olot comença una campanya per denunciar que el Nucli Antic té 593 habitatges buits

Segons l’Estudi per a la rehabilitació, captació i mobilització d’habitatges i locals al Nucli Antic, encarregat per l’Ajuntament d’Olot, això significa que el 44% dels pisos del barri estan deshabitats.

31/08/2022 Drets i Llibertats

La CUP Olot comença una campanya per denunciar que el Nucli Antic té 593 habitatges buits sota el nom de “La ruta de les tàpies”, fent un joc de paraules amb la ruta de les tapes que organitza anualment l’Associació d’Hostalatge de la Garrotxa. En aquest cas, la formació proposa fer un recorregut pels 106 habitatges buits que estan tapiats al Nucli Antic d’Olot.

En declaracions als mitjans, el regidor de la CUP, Jordi Gasulla, ha lamentat que l’equip de govern “no està prioritzant les accions d’habitatge detallades al PIAM”. També ha criticat que no s’hagi aplicat mai el recàrrec del 50% de l’IBI als habitatges buits, malgrat s’ha anat aprovant en cada ordenança fiscal des de 2019.

D’altra banda, Lluís Riera, pastisser del Nucli Antic, ha qüestionat que l’Ajuntament vulgui dedicar mig milió d’euros per les façanes de la Plaça Major. “Una rentada de cara és del tot insuficient si la gent no viu, treballa, compra a la Plaça i al barri”.

La CUP ha demanat a l’Ajuntament que faci una diagnosi de l’estat de desenvolupament de les 94 accions del PIAM aprovat el 2018, que van ser redactades a través d’un ampli procés participatiu, per tal que s’executin les que no s’estan realitzant el més aviat possible. A més, demana que es prioritzin les accions troncals que afecten a l’habitatge, que des del seu punt de vista no s’estan abordant.

Pel que fa a edificis sencers, l’estudi assenyala que un 35,3% estan buits o infrautilitzats, dels quals 89 estan totalment desocupats. La situació dels locals encara és pitjor: 210 estan buits, que representen un 46% del total.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid