Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Melilla
La CUP Tarragona vol que el Ple es posicioni sobre els fets de Melilla
19/07/2022 Drets i Llibertats

La Candidatura d’Unitat Popular de Tarragona porta al Consell Plenari la violència policial espanyola i marroquina que va tenir lloc a la tanca de Melilla el passat 24 de juny i que va acabar amb 37 morts. Ho fan en format de moció i volen que l’Ajuntament condemni els fets, així com la resposta per part del govern espanyol i que en demani una investigació.

La portaveu del Grup Municipal de la CUP, Eva Miguel, ha explicat que fets com els del passat 24 de juny “no són esdeveniments nous, però sí que s'han vist incrementats com a conseqüència de l'últim acord entre el Govern espanyol i Marroc”, on l’estat espanyol “va abandonar la seva històrica neutralitat respecte al conflicte del Sàhara Occidental i la defensa del dret a l’autodeterminació”.

Entre els acords de la moció també hi ha que el consistori insti a garantir la seguretat i protecció dels drets humans de les persones que han aconseguit arribar a Melilla “i de les més de 1000 persones que s'han quedat al territori marroquí”, a més d’insistir en la necessitat de derogar la Llei d’estrangeria.

Valora
Rànquings
  1. Quan tot falla, no és casualitat
  2. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  3. Sant Sebastià: Una reflexió pendent
  4. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  5. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  6. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  7. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  8. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
  9. L’escola catalana s’ha oblidat de Darwin
  10. Filmin blanqueja la repressió i pren partit contra la llibertat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid