Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Melilla
La CUP Tarragona vol que el Ple es posicioni sobre els fets de Melilla
19/07/2022 Drets i Llibertats

La Candidatura d’Unitat Popular de Tarragona porta al Consell Plenari la violència policial espanyola i marroquina que va tenir lloc a la tanca de Melilla el passat 24 de juny i que va acabar amb 37 morts. Ho fan en format de moció i volen que l’Ajuntament condemni els fets, així com la resposta per part del govern espanyol i que en demani una investigació.

La portaveu del Grup Municipal de la CUP, Eva Miguel, ha explicat que fets com els del passat 24 de juny “no són esdeveniments nous, però sí que s'han vist incrementats com a conseqüència de l'últim acord entre el Govern espanyol i Marroc”, on l’estat espanyol “va abandonar la seva històrica neutralitat respecte al conflicte del Sàhara Occidental i la defensa del dret a l’autodeterminació”.

Entre els acords de la moció també hi ha que el consistori insti a garantir la seguretat i protecció dels drets humans de les persones que han aconseguit arribar a Melilla “i de les més de 1000 persones que s'han quedat al territori marroquí”, a més d’insistir en la necessitat de derogar la Llei d’estrangeria.

Valora
Rànquings
  1. “La revolució pendent” reivindica la memòria combativa del PSAN-P i interpel·la el present de l’independentisme
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) realitza una nova acció a Sant Martí Vell
  3. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  4. La Trobada de Dones dels Països Catalans al País Valencià reforça la coordinació feminista i nacional
  5. El ple de Sant Just rebutja la moció per exigir responsabilitats pels fets de les Festes de Tardor
  6. La policia local de Lloret intimida a una ciutadana que volia penjar una estelada
  7. Baltasar Garzón presidirà la ‘Comissió de la Veritat’ enmig de crítiques pel seu paper en causes vinculades a denúncies de tortura
  8. L’Assemblea de Docents convoca vaga el 31 de març i inicia mobilitzacions al País Valencià
  9. Més de 200 entitats convoquen una manifestació a València per exigir responsabilitats a Carlos Mazón
  10. Sant Jordi per la Llengua crida a una mobilització nacional davant l’emergència lingüística
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid